سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

به زودی پسته رفسنجان به خاطره ها می پیوندد

فرماندار رفسنجان با هشدار درباره کاهش تولید پسته گفت: به دلیل افت تولید پسته در رفسنجان باید دنبال جایگزینی ارزش افزوده از دیگرصنایع باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،حمید ملانوری پسته را به عنوان محصولی استراتژیک و منبع اقتصادی شهرستان رفسنجان از سال‌های دور دانست و گفت: امروز وضعیت محصول به دلیل افت سطح آب‌ها و کاهش کیفیت آب‌ها مطلوب نیست و با کاهش تولید پسته مواجه هستیم.


ملانوری اظهار کرد: رفسنجان به خاطر تولید محصول پسته و ایجاد زیرساخت‌ها از قبل درآمدهای پسته توانسته زیرساخت‌های خوبی ایجاد کند و رتبه یک برخورداری استان کرمان را از آن خود کند، اما دیگر این شهرستان برخوردار نیست و محرومیت‌های آن در بخش آب شرب شهری و روستایی، اقتصاد و تک‌محصولی بودن، راه‌های روستایی قابل مشاهده است .

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه صنایعی در کنار پسته توسط افرادی هوشمند و آینده‌نگر ایجاد شده اما این صنایع هم با مشکلاتی مواجه شده‌اند، خاطرنشان کرد: برخی کارخانه‌های این شهرستان برخلاف مشکلاتی که از ناحیه تحریم‌ها برایشان به وجود آمده اما مقاومت کرده و کارگران خود را حفظ کرده‌اند.
انتهای پیام/ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.