سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نذر افطاری ساده؛ زمینه ساز مشارکت اجتماعی جوانان

توزیع نذر افطاری ساده در مساجد زمینه را برای مشارکت اجتماعی جوانان فراهم می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جوانان نقش موثری در توزیع بسته های افطاری ساده در مساجد در ایام پرفضیلت ماه مبارک رمضان برعهده دارند.

محمد حسین جمال زاده دبیر برنامه های سازمان فرهنگی و تفریحی شهردای مشهد در ماه مبارک رمضان با بیان اینکه فرهنگ افطاری به همشهریان موجب تقویت هم دلی اجتماعی می شود، گفت: همکاری و مشارکت جوانان در توزیع بسته های افطاری ساده، روحیه انجام کارهای خیر را تقویت می کند.

وی با بیان اینکه به همت شهرداری مشهد طرح"نذر افطاری ساده" در مشهد راه اندازی شده است، افزود: در طرح مذکور خیران مشهدی دست به دست هم داده اند تا با جمع آوری نذورات مردمی روزه داران را اطعام دهند.

دبیر برنامه های سازمان فرهنگی و تفریحی شهردای مشهد با اشاره به اینکه 50 مسجد حاشیه شهر مشهد در طرح"نذر افطار" مشارکت دارند، گفت: در شب ولادت امام حسن مجتبی(ع) و در ماه نزول قرآن، بسته های افطاری در مناطق و مساجد حاشیه شهر و روستاها توزیع می شود.

جمال زاده خاطرنشان کرد: علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر کلمه "نذر افطار" را به سامانه 1000108 ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه افطاری پر زرق و برق زمینه را برای چشم و هم چشمی و فخرفروشی فراهم می کند، تصریح کرد: با افطاری ساده علاوه بر اینکه جمع بیشتری از نعمات ماه مبارک بهره مند می شوند، فقیر و غنی از یک سفره اطعام می شوند.

دبیر برنامه های سازمان فرهنگی و تفریحی شهردای مشهد افزود: گسترش فرهنگ افطاری ساده به نوعی پرهیز از تجمل گرایی و اسراف بیهوده است.

رمضان المعظم، ماه مهربانی و محبت

جمال زاده خاطرنشان کرد: افطاری دادن از آداب مسلمانان در ماه پربرکت رمضان است که موجب گسترش صله رحم و با خبر شدن از احوالات آشنایان می شود.

وی گفت: از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که هر کس مومن روزه داری را در ماه مبارک رمضان افطاری دهد، پاداشی برابر آزاد کردن یک بنده نزد خداوند دارد و عمل وی موجب آمرزش گناهان گذشته او می شود.

همایش کوهپیمایی ویژه روزه داران

قدرتی، معاون فرهنگی شهرداری منطقه 9 مشهد مقدس گفت: طرح " از سحر تا افطار" یکی از برنامه های ماه مبارک رمضان است که در این ویژه برنامه روزداران پس از افطاری ساده، در مراسم کوهپیمایی شرکت می کنند.

وی درباره مزایای برگزاری همایش کوهپیمایی در ماه مبارک رمضان گفت: بسیاری از جوانانی که در این همایش شرکت می کنند تشویق می شوند که نماز جماعت را در اول وقت بخوانند و از ثواب قرائت قرآن و ادعیه هم بهره مند شوند.

معاون فرهنگی شهرداری منطقه 9 مشهد مقدس با بیان اینکه در ارتفاعات سه بوستان شهرستان مشهد همایش کوهپیمایی برگزار می شود گفت: بوستان خورشید در منطقه 9 مشهد، بوستان جبل النور در منطقه 8 و هفت حوض یا ارتفاعات خلج در منطقه 8 میزبان برگزاری همایش کوهپیمایی د رماه نزول قرآن هستند.

قدرتی با اشاره به اینکه ارتفاعات بوستان خورشید مکان برگزاری باشکوه ترین همایش کوهپیمایی در ماه مبارک بوده است، گفت: مسیر کوهپیمایی دو کیلومتر مسیر رفت و برگشت است و 4 ایستگاه جوانمردان، پایمردی، ایستادگی و ایستگاه قله شهید کاوه در نظر گرفته شده است.

وی در مورد برنامه هایی که پیش از مراسم کوهپیمایی برای روزه دارای در شب های پر فضیلت ماه رمضان تدارک دیده شده است افزود: با توجه به ظرفیت اجتماعی بوستان ها اقامه نماز جماعت، ارائه برنامه های قرآنی، قرائت ادعیه و همچنین خدمات مشاوره دینی برای پاسخگویی به سوالات در 3 حوزه احکام، اعتقادات و خانواده برگزار می شود.

مجتبی مجد، مدیر تربیت بدنی همگانی شهرداری مشهد به تبین مزایای برگزاری این همایش پرداخت و افزود: در ایام ماه مبارک رمضان و همزمانی با فصل تابستان برای اوقات فراغت جوانان برنامه های متعددی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در اردیبهشت سال95 ، طرح کوهپیمایی با عنوان"مثل کوه استوار" راه اندازی شد که قرار است در 6 ماه نخست امسال 90 هزار شهروند مشهدی در طرح کوهپیمایی شرکت کنند.

مدیر تربیت بدنی همگانی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: هم اکنون 3000 هزار مشهدی از این طرح بهره مند شده اند و تا پایان ماه مبارک هم بیش از 10 هزار مشهدی در ورزش کوهپیمایی سهیم می شوند.

مجد با اشاره به برگزاری مسابقات بزرگ فوتبال گل کوچک برای جوانان در کلانشهر مشهد افزود: این مسابقات با عنوان "جام بچه های مسجد" و با حضور 2000 هزار تیم فوتبال گل کوچک در محلات با محوریت مسجد محله پس از ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: همه سالن های ورزشی شهرداری مشهد مقدس و همچنین 170 زمین فوتبال در ماه مبارک رمضان برای جوانان محیا شده است.

در ایام پرفضیلت ماه بهار قرآن نکته مهم پرورش روح، گسترش معنویت و عبادت پروردگار است. پرورش جسم همواره بر سلامتی جسم و روح موثر است به طوری که در این ماه جلوه پررنگ تری پیدا می کند و می تواند نقش خود را در این مهم بهتر و بیشتر ایفا کند.

انتهای پیام//

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.