سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی هدف اصلی «همیشه خونه»

«همیشه خونه» برنامه‌ای شبانه و خانواده محور در گروه آموزش‌های عمومی شبکه آموزش است که هرشب به روی آنتن شبکه آموزش می‌رود.

امیر عباس حدسنی تهیه‌کننده برنامه «همیشه خونه» در شبکه آموزش در خصوص ویژگی‌های این برنامه در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: پخش سری جدید «همیشه خونه» با آغاز ماه مبارک رمضان شروع شد. مجریان این برنامه شعله قهرمانی، شیرین صمدی، مرضیه کردی، رضا اسماعیلی و مهدی مروی هستند.

وی خاطرنشان کرد: «همیشه خونه» برنامه‌ای شبانه و خانواده محور در گروه آموزش‌های عمومی شبکه آموزش است که هرشب به روی آنتن شبکه آموزش می‌رود. 

حدسنی در ادامه تصریح کرد: تفاوت این برنامه خانواده محور با برنامه های مشابه شبکه های دیگر، در هدفی است که برای آن تعریف شده است. هدف اصلی «همیشه خونه» ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی مبتنی بر مهندسی فرهنگی کشور است. در واقع مهندسی فرهنگی کشور، اصلی است که از آن برای ترویج سبک فرهنگ ایرانی اسلامی استفاده می کنیم. این  هدف مورد تأکید مدیر شبکه، دکتر حسین ساری و مدیر گروه رضا یوسفی محله بود.

تهیه کننده «همیشه خونه» در مورد موضوعات این برنامه اظهار داشت: موضوعاتی که در برنامه به آنها می پردازیم یک سری مباحث در اختیار سبک زندگی ایرانی اسلامی هستند. بحث هایی مانند مصرف‌گرایی، مدگرایی و گرایش به برندهای معروف، چشم و هم چشمی، زندگی سالم و ... 

وی بیان کرد: قسمت‌های مختلف برنامه نیز از جمله بخش کارشناسی، طرح موضوع، پلاتوها و ... در این حوزه قرار می‌گیرند. از جمله بخش‌های برنامه، آموزش، آشپزی و بخش مهارت است. با توجه به هدف شبکه که برنامه خانواده محور باید دارای قالب آموزشی باشد، سعی کردیم بخش‌های مختلف برنامه، متفاوت باشد. به طور مثال مبنای بخش آشپزی بحث سلامت است. در حین آشپزی کارشناس تغذیه هم حضور دارد.

حدسنی در خصوص تغییرات قسمت های مختلف برنامه در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: فضای کلی «همیشه خونه» متناسب با این ایام تغییراتی را داشته است. توجه به پلی‌بک‌ها، افطاری ساده، سحری های ساده و مناسب، توجه به تمام اقشار خانواده در بحث مهارت، به طوری که مهارت هایی که از لحاظ اقتصادی در آمد زا باشند هدف ما هستند. 

وی افزود: برای بخش‌های کارشناسی، هر هفته یک موضوع طراحی می شود که از جنبه‌های گوناگون مورد بررسی قرار می‌گیرند و در پایان هفته راهکار مرتبط و مدنظر ارائه می شود.

حدسنی در پایان گفت: امیدوارم در این برنامه به اهداف مورد نظر شبکه برسیم و «همیشه خونه» بتواند مخاطبان خاص خود را بیابد. مخاطبانی که در پی تغییر سبک زندگی خود هستند. همچنین پل ارتباطی برنامه 300007001 است که بینندگان می توانند از این طریق با برنامه خود ارتباط داشته باشند.



انتهای پیام/


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.