سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معادله ریاضی به ظاهر راحت که معلمان ریاضی نیز از حل آن عاجز مانده‌اند+عکس

یک سوال ریاضی به تازگی در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده و بسیاری از کاربران را شگفت‌زده کرده است.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، معادله به ظاهر ساده که تصویر آن را در ادامه مشاهده می‌کنید، توجه هزاران کاربر را در سایت‌های اجتماعی به خود جلب کرد. آیا شما می‌توانید به آن پاسخ دهید؟

همانطور که مشاهده می‌شود، در این سوال سه معادله ریاضی با ترکیبات چند نوع گل وجود دارد. در آخرین سطر سوال، طرف راست یک معادله به صورت علامت سوال نشان داده شده است.


جواب‌های متعددی برای این سوال در فضای مجازی ارائه شده که ظاهراً بیشتر آن‌ها غلط است. برخی کاربران عدد 102 یا 110 و برخی دیگر رقم‌های 25 یا 27 را بدست آورده‌اند.

گفته می‌شود، یک گل زرد در سطر آخر (بر خلاف دو گل زرد موجود در سطر بالاتر) قرار دارد که سوال را چالش‌برانگیز کرده است. از طرف دیگر، گل آبی سطر آخر بر خلاف سطر‌های بالا دارای چهار گلبرگ است!

هنوز پاسخ قطعی این سوال مشخص نشده است. یک معلم ریاضی در این خصوص می‌گوید: «از آن‌جایی که گل آبی دارای گلبرگ‌های متفاوتی است، نمی‌توان به این سوال پاسخ داد».

وی ادامه می‌دهد: «پاسخ درست آن است که بگوییم نمی‌توان سوال را حل کرد. از آن‌جا که مقدار نسبت داده شده به گل دارای چهار گلبرگ به هیچ طریق قابل محاسبه نیست، بدست آوردن جواب‌های عددی غلط است».

به‌رغم اظهارات این معلم، بسیاری معتقدند که می‌توان با در نظر داشتن گلبرگ‌های گل آبی به پاسخی قطعی دست یافت. آنان می‌گویند پاسخ صحیح این سوال 81 است.

به عقیده این افراد، گل قرمز برابر 20، گل آبیِ دارای پنچ گلبرگ معادل 5 و دو گل زرد برابر 2 است. در سطر آخر یک گل زرد داریم به علاوه یک گل قرمز ضربدر یک گل آبیِ دارای چهار گلبرگ که برابر می‌شود با: 4 × 20 + 1 یا همان رقم 81.

منبع: Dailymail

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
ضحا
۱۵:۳۰ ۰۴ آبان ۱۴۰۲
جواب ۸۲ هست
اصغر
۱۹:۲۸ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
جواب می شه ۱۰۱
محمد
۲۰:۰۷ ۲۸ دی ۱۴۰۰
میشه۱۰۱ گل آبی پنج گل قرمز ۲۰ گل زرد ۱
اسرا
۱۶:۰۳ ۰۹ دی ۱۳۹۹
جواب میشه 81
F.M
۱۷:۳۰ ۱۵ تير ۱۳۹۹
جواب 105 میشه
ناشناس
۲۰:۵۵ ۲۷ آبان ۱۳۹۶
81