سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

توانایی خوزستان در تامین انگور کل کشور

استان خوزستان می‌تواند انگور کشور را تامین کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این‌که سطح زیر کشت انگور استان 1850 هکتار است، اظهار کرد: در سطح استان ارقام مختلف انگور کشت می‌شود که شامل ارقام یاقوتی، سلطانی و غیره است؛ برداشت ارقام مختلف از اواخر اردیبهشت ماه آغاز شده است و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.

حلیم کوتی افزود: میانگین عملکرد در هر هکتار 8 تن است که بیشترین میزان کشت و تولید این محصول به شهر‌های کارون، شادگان، گتوند، دزفول و باغملک اختصاص دارد و از آنجایی که رقم یاقوتی در این مقطع از زمان نوبرانه است، بیشتر به استان‌های همجوار نظیر لرستان، بوشهر و ایلام صادر می‌شود.

کوتی با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود برداشت انگور در استان نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته باشد، خاطرنشان کرد: از دلایل این افزایش تولید می‌توان به توسعه باغات انگور و انجام عملیات‌های به‌زراعی و تغذیه، مبارزه با آفات و بیماری‌ها و اصلاح باغات اشاره کرد. همچنین طبق آخرین آمار، امسال حدود 87 هکتار توسعه باغات انگور در استان انجام شده است.

وی عنوان کرد: در یک مقطع زمانی که از نیمه دوم اردیبهشت ماه تا پایان خردادماه را شامل می‌شود، تاکستان‌های سایر مناطق کشور هنوز در حالت غوره هستند که این موضوع نشانگر اهمیت کشت انگور در استان در این مقطع زمانی است زیرا خوزستان می‌تواند این خلاء را در کشور جبران کند و حتی از پتانسیل تامین انگور کل کشور نیز برخوردار است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان مهمترین علت محدودیت در توسعه باغات انگور را محدودیت منابع آبی در مناطق تولیدکننده انگور دانست و گفت: اکنون در شهرستان‌هایی که انگور کشت می‌شود، جهت توسعه باغات انگور آبی وجود ندارد. کشور در بعضی فصول انگور موردنیاز خود را از کشورهایی مانند شیلی وارد می‌کند که تعجب‌آور است زیرا خوزستان می‌تواند انگور کشور را تامین کند.

انتهاي پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.