سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

تغییر نام شهرها در اولویت نیست

دیگران نباید حساسیتی بر این موضوع داشته باشند ولی طرح این مسائل با وجود اینکه مسائل دیگری اولویت دارد خیلی به صلاح نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باید به مسائل دارای اولویت بپردازیم که یکی از این مسائل اولویت‌دار بحث وحدت و همبستگی ملی در سطح کشور است.

آیت‌الله محسن حیدری اظهار داشت: تغییر نام‌ شهرها بحث مفصلی دارد و اولویت اول ما نیست اگرچه هویت همه اقوام برای ما و همگان محترم است.

وی با بیان اینکه همه باید به هویت اقوام احترام بگذارند، بیان کرد: یکی از نماد‌های هویت اقوام اسامی شهرهاست و هر قومی دوست دارد شهر خودش را با اسم تاریخی‌اش نام ببرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دیگران نباید حساسیتی بر این موضوع داشته باشند ولی طرح این مسائل با وجود اینکه مسائل دیگری اولویت دارد خیلی به صلاح نیست.
وی افزود: باید به مسائل دارای اولویت بپردازیم که یکی از این مسائل اولویت‌دار بحث وحدت و همبستگی ملی در سطح کشور اسلامی ایران است.

آیت‌الله حیدری با اشاره به اینکه همبستگی استانی در سطح خوزستان باید رعایت شود، عنوان کرد: هرگونه بحث و یا موضوعی که تنش و خدشه‌ای بر این همبستگی و وحدت ملی ایجاد می‌کند، مناسب نیست.

وی تصریح کرد: وقتی مطلبی مطرح شد دیگران در نقدش زبان منطقی و اخلاقی را رعایت کنند و نباید توهین کنند؛ مثلا آن افرادی که به نوعی دوست داشتند اسامی محلی شهرهایشان را طبق اسامی تاریخی نام ببرند را نباید به بعثی بودن و نیز در خط بغداد و صدام بودن متهم کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه این تهمت‌ها نارواست و بر وحدت و همبستگی ملی و استانی خدشه وارد می‌کند، افزود: هر فردی باید حرف زدنش را به گونه‌ای منضبط کند که به دیگران توهین نکند.

وی درباره اینکه اگر خواست قومی تغییر اسامی باشد اجرایی می‌شود، گفت: باید از راه قانون باشد یعنی اگر به صورت تلکم محلی باشد قانون و هیچکس مانع نمی‌شود ولی اگر کاربرد رسمی باشد باید به تصویب قانون برسد.

چند روزی است که بحث تغییر برخی از شهرستان‌ها به اسامی قبلی و به نوعی بومی تنش‌هایی را بین موافقان و مخالفان ایجاد کرده است.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.