سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنای آمریکا لایحه بودجه دفاعی این کشور را تصویب کرد

قانونگذاران سنای آمریکا بودجه دفاعی این کشور را برغم تهدید اوباما مبنی بر وتو این لایحه با 85 رای موافق در مقابل 13 رای مخالف تصویب کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ باراک اوباما رییس جمهور آمریکا به صراحت تهدید کرده است که لایحه بودجه دفاعی این کشور را به شکل فعلی آن به دلیل مخالفت با بخش های متعددی از این لایحه وتو خواهد کرد.

سنای تحت کنترل جمهوریخواهان آمریکایی روز سه شنبه سرانجام با بی اعتنایی آشکار به تهدید های اوباما این لایحه 602 میلیارد دلاری را با 85 رای موافق در مقابل 13 رای مخالف به تصویب رساند.

یکی از دلائل مخالفت رییس جمهور آمریکا با لایحه مذکور به شکل فعلی آن، موضوع تعطیلی کامل بازداشتگاه گوانتانامو است که اوباما از نخستین روز ورود خود به کاخ سفید وعده انجام آن را داده بود اما با گذشت بیش از 7 سال به دلیل مخالفت جمهوریخواهان آمریکایی هنوز در بلاتکلیفی بسر می برد.

یکی از مفاد دیگر مورد اختلاف اوباما و قانونگذاران آمریکایی در لایحه مذکور موضوع کاستن از شمار کارکنان شورای امنیت ملی اوباما است که رییس جمهور آمریکا به شدت با آن مخالف است.

علاوه بر این ها قانونگذاران آمریکایی در این لایحه با درخواست پنتاگون وزارت دفاع این کشور مبنی بر تعطیلی برخی از پایگاه های نظامی این کشور مخالفت کرده اند و اوباما در ماه های اخیر تصریح کرده است که در صورت مخالفت کنگره با این درخواست حاضر به قانونی کردن این لایحه نخواهد بود.

یکی دیگر از موارد اختلاف کاخ سفید با کنگره آمریکا بر سر این لایحه گنجاندن حکم تازه ای مبنی بر ضرورت ثبت نام زنان آمریکایی در نیروهای احتیاط این کشور است که ناخرسندی و واکنش تند محافظه کار های اجتماعی آمریکا را که به گفته آن ها قانون مذکور سبب از میان رفتن مرزهای جنسیتی در میان پرسنل نظامی آمریکا خواهد شد، بر انگیخته است.

مجلس نمایندگان آمریکا طی الحاقات تازه ای خواستار گنجاندن 18 میلیارد دلار بودجه اضافی در این لایحه وحذف ماده مربوط به ثبت نام زنان در نیروهای احتیاط ارتش امریکا شده بود که هردو این الحاقات با مخالفت سناتورهای آمریکایی روبرو شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.