سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

بنای تاریخی آبادان در آستانه تخریب

بنای تاریخی آبادان در آستانه تخریب وآسیب است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان گفت: بنای تاریخی موسوم به خانه بچاری‌های آبادان به دلیل حفاری در ملک مجاور در معرض آسیب و تخریب است.

محمد مرادی افزود: خانه بچاری آبادان که در ابتدای خیابان دبستان این شهر قرار دارد، از بناهایی است که به ثبت ملی رسیده و به عنوان یک بنای تاریخی با معماری محلی منحصر به فرد از آن یاد می‌شود.

وی گفت: متاسفانه چند روزی است که در مجاورت این بنا، عملیات اجرایی توسط شهرداری آبادان در حال انجام است و بر همین اساس این بنای ماندگار در معرض آسیب و تخریب قرار گرفته است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان افزود: لازم است که گروه‌های احتماعی هرچه سریع‌تر وارد اقدام شوند تا شاهد تخریب یکی از بناهای با ارزش معماری و تاریخی در این شهر نباشیم.

مرادی گفت: ساختمان معروف به خانه بچاری‌ها به‌دلیل معماری منحصر به فرد به ثبت ملی رسیده است و از سرمایه‌های تاریخی شهر آبادان به شمار می‌رود.

وی در خصوص قدمت این بنا افزود: این بنا در اواخر دوره قاجار و یا اوایل دوره پهلوی اول ساخته شده و در حال حاضر بدون هماهنگی و با مجوز شهرداری آبادان در مجاورت این بنا عملیات حفاری و شمع کوبی زمین در حال انجام است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.