با تبدیل شدن بنای تاریخی 3 شهر مازندران به مجموعه های خدماتی ، رفاهی و اقامتی زندگی دوباره در این بناها جریان می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: 18 بنای تاریخی شامل خانه های تاریخی ، حمام ، کاروانسرا، کاخ و قلعه در فهرست واگذاری به بخش خصوصی قرار گرفته است.

مهدی ایزدی افزود : این بناها پس از تائید کارشناسان میراث فرهنگی مبنی بر داشتن توجیه اقتصادی برای سرمایه گذاری با تغییر کاربری به مجموعه های خدماتی ، رفاهی و اقامتی به بخش خصوصی واگذارمی شود.

وی با بیان اینکه واگذاری آثار تاریخی به بخش خصوصی به معنای رها شدن آنها از چهارچوب نظارت نیست گفت : این بناها را شامل شش خانه قدیمی واقع در مناطق شهری و روستایی آمل ، بابل و ساری ، کاروانسرای سنگی ، قلعه ملک بهمن واقع در جاده هراز است.

وی افزود : متقاضیان سرمایه گذاری در این آثار می توانند در پایگاه اطلاع رسانی صندوق احیاء و بهره برداری بناها و اماکن تاریخی کشور برای این منظور ثبت نام کنند .

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: سه بنای خانه منوچهری آمل ،کاخ چای خوران چالوس و خانه رمدانی ساری پارسال در دستور کار قرار گرفت که تاکنون واگذاری کاخ چای خوران محقق شده است .

ایزدی افزود : پس از آغاز فعالیت سرمایه گذاران نیز نظارت های ماهانه بر نحوه نگهداری و صیانت از این آثار تاریخی ادامه خواهدداشت .

مازندران دو هزار و 500 اثر تاریخی حفاظتی و ثبتی دارد که مالکیت 20 درصد آنها در اختیار این اداره کل است و مالکان بقیه آثار بخش خصوصی و ادارات هستند .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار