سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

محرومیت 239 روستا از پرداخت زکات

239 روستا به دلیل خشکسالی و سیل از پرداخت زکات محروم شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،دبیر شورای زکات خراسان شمالی با بیان اینکه زکات مالیاتی اسلامی بوده که باید صرف رسیدگی به امور محرومان و نیازمندان شود، گفت: بر این اساس هزینه‌کرد مبالغ زکات جمع‌آوری شده در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی نادرست است.

عباس اهرابی با بیان اینکه رویه اجرای پروژه‌های عمرانی از محل زکات به اتمام برسد، گفت: زکات مالیات اسلامی بوده که باید از طریق عالم فقیه برای رسیدگی به محرومان و نیازمندان هر منطقه تعریف و هزینه شود از این‌رو هزینه‌کرد زکات در اجرای پروژه‌های عمرانی نادرست است.

وی با اشاره به برنامه‌های این شورا در راستای ارتقای فرهنگ زکات در استان، افزود: درزمینه فرهنگ‌سازی و جمع‌ آوری زکات در خراسان شمالی، اکنون 162 روحانی مبلغ در حال فعالیت هستند.

دبیر شورای زکات خراسان شمالی گفت : هم اکنون دو هزار و 870 عامل افتخاری نیز برای جمع‌آوری زکات در خراسان شمالی فعالیت می کنند.

اهرابی افزود: پارسال در استان هفت میلیارد و 300 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شد ‌که پیش‌بینی می‌شود امسال این میزان به هشت میلیارد تومان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه 60 درصد از مبالغ جمع‌آوری شده از محل زکات صرف رسیدگی به امور محرومان و نیازمندان می‌شود، افزود: در سال‌های گذشته غالب زکات جمع‌آوری شده صرف اجرای پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه می‌شد .

انتهای پیام/آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.