سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

كشف 20 تن انواع مواد مخدر در كرمان

فرمانده انتظامی استان گفت: از ابتدای سال جاری تاكنون 20 تن انواع مواد مخدر در استان كشف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنابراعلام پایگاه خبری پلیس ، سردار رضا بنی اسدی فر در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر كرمان كه به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، گفت: مشاركت همگاني باعث ارتقاء امنيت اجتماعي مي شود.

وی افزود: قاچاقچيان مواد مخدر همواره يك قدم از متوليان مبارزه با مواد مخدر جلوتر هستند و تا زماني كه هم افزايي بين تمام دستگاه ها به وجود نيايد پيشرفتي حاصل نخواهد شد.

وي پيشگيري را مهم ترين اصل در معضل مواد مخدر عنوان و خاطر نشان کرد : استمرار اقدامات فرهنگي مي تواند مشكلات مربوط به اعتياد را كاهش دهد و موجب ارتقاء امنيت اجتماعي شود.

فرمانده انتظامي استان توجه به اقدامات كاربردي را مورد تاكيد قرار داد و افزود: بايد به مراكز بحران رفت و با يك مستند سازي آموزشي نفرت اجتماعي نسبت به مواد مخدر را افزون كرد.

وي ريشه يابي علمي باندهاي قاچاق مواد مخدر را امري ضروري دانست و بيان داشت: نظام جمهوري اسلامي ايران خسارات فراواني را در مقابله با مواد مخدر متحمل شده است اما متاسفانه بازخورد جهاني چنداني نداشته است و ما بايد ديپلماسي خود را در جلب حمايت هاي مادي و معنوي افزون كنيم.

رئيس كميته مقابله با ورود و عرضه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان اضافه كرد: امروز به اين نتيجه رسيده ايم كه صرف برخورد پليسي كارساز نخواهد بود و بايد تقاضا را با استفاده از اقدامات فرهنگي و اجتماعي كاهش دهيم.

وي فعاليت اجتماعي و آگاهي بخشي پليس كرمان را گسترده ارزيابي كرد و گفت: در سال گذشته 87 تن انواع مواد مخدر را كشف كرده ايم و رتبه نخست كشور را در اين زمينه به خود اختصاص داده ايم.

سردار بني اسدی فر از افزايش 116 درصدي كشف قرص هاي روان گردان در كرمان خبر داد و اظهار داشت: از ابتداي سال تاكنون 20 تن مواد مخدر شامل كراك، ترياك، شيشه، هروئين و شيره كشف شده است.

وي افزايش 9 درصدي دستگيري زنان قاچاقچي از ابتداي سال تاكنون نسبت به مدت مشابه سال قبل را نگران كننده خواند و گفت: در دستگيري خرده فروشان شاهد افزايش 60 درصدي در مردان و 80 درصدي در زنان بوده ايم.
انتهای پیام/ح
برچسب ها: کشف ، بحران ، موادمخدر ، خسارت ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.