سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

درخواست یک طراح صحنه تئاتر از مسئولان تئاترشهر

مهدی زاده طراح صحنه و لباس از مسئولان تئاتر شهر خواستار نصب تابلویی برای معرفی این مجموعه شد.

رضا مهدی‌زاده طراح صحنه و لباس در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به طراحی و وضعیت اطراف تئاترشهر اظهار داشت: به طور حتم تئاتر شهر فضایی فرهنگی تلقی می‌شود و کاربران این فضا هنرمندان و مخاطبانی هستند که برای دیدن نمایش به تئاتر شهر می آیند؛ البته فضاسازی این مجموعه هم دعوت شونده است.

وی ادامه داد: محیط اطراف تئاتر شهر به گونه‌ای طراحی شده تا فضای پیرامونش را به آرامش بصری برساند و افراد را از فضایی شلوغ و پر جدل به سمت خود می‌کشاند و این دعوت شوندگی با المان هایی چون آب نما یا بافت گیاهی نمود پیدا می کند.

مهدی زاده تصریح کرد: مبلمان تئاتر شهر هم طوری طراحی شده که اگر کسی هم نخواهد به دلیل دیدن نمایش وارد این فضا شود، در این مکان می‌تواند استراحت کند.

وی افزود: متاسفانه متولیان امر توسعه فضاهای شهری گاهی به اشتباه بازارچه ها و نمایشگاه‌هایی در حریم تئاتر شهر برپا می کنند و با راه اندازی این طور مراسم ها چشم انداز آنجا را مخدوش می کنند.

مهدی‌زاده گفت: اینکه عده ای آنجا را به عنوان فضای امن انتخاب می کنند و در این فضا استراحت می کنند، دال بر آرامش و امنیت اطراف تئاتر شهر است اما نباید کارهایی چون آتش سوزی در این مکان فرهنگی صورت بگیرد.

وی اظهار داشت: موضوع یادگاری نوشتن هم بر روی دیوار تئاتر شهر نیز معضل دیگری است که باید فرهنگ سازی شود.

مهدی‌زاده خاطرنشان کرد: متاسفانه دور تا دور اطراف تئاتر شهر هم بچرخی، تابلویی برای معرفی کامل این مجموعه از جمله قدمت و تاریخچه‌اش نصب نشده و اگر یک چنین تابلویی نصب بود، به نوعی فرهنگ سازی می شد تا در این مجموعه کارهایی چون  آتش سوزی و یادگاری نوشتن راه نیندازند.



انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.