سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک؛

اعلام انزجار جهانی از صهیونیست ها در روز قدس

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: راهپیمایی روز قدس نماد انزجار جامعه جهانی از رژیم صهیونیستی است.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، حسن بیگی در نشست ستاد برگزاری روز جهانی قدس و بزرگداشت شهید بهشتی و شهدای هفتم تیرافزود: امام خمینی (ره) با هوشمندی و درایت منحصر به فرد خود آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را در حمایت از مردم مطلوم فلسطین به عنوان روز قدس نامگذاری کردند که بر همین اساس ملت ایران به عنوان بزرگترین حامی مستضعفان جهان شناخته شده است.
وی روز قدس را بهترین فرصت برای نمایش اتحاد و اقتدار امت اسلام در همدلی و همزبانی با ملت های مظلوم دنیا علیه استکبار جهانی دانست و گفت : ملت ایران به عنوان متولیان اصلی این برنامه مهم باید بر اساس برنامه های از پیش تعیین شده حضوری حماسی و گسترده در این روز داشته باشند.
حسن بیگی در خصوص گرامیداشت یادو خاطره شهدای هفتم تیر و شهید بهشتی نیز گفت: تشریح و تبیین افکار و الگوهای رفتاری شهید بهشتی برای نسل جوان، بیشتر از گذشته احساس می شود و مسئولان فرهنگی جامعه باید بیشتر به این مهم بپردازند.
وی افزود: شهید بهشتی در کنار شهید مطهری دو ایده پرداز و متفکر اصلی انقلاب اسلامی محسوب می شدند که همواره مورد احترام و تایید امام راحل قرار داشتند و ترویج و گسترش افکار این دو شهید بزرگوار در جامعه احیاگر اخلاق و سبک زندگی اسلامی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان مرکزی بیان کرد: ولایتمداری و قانونگرایی از نکات محوری مورد نیاز جامعه امروز ایران اسلامی است و شخصیت آیت الله بهشتی برای تمام مدیران دستگاهی اجرایی بهترین الگو در قانونمداری و توجه به ارزش های انقلاب است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس در 100 نقطه شهری و روستایی استان مرکزی برگزار می شود.
حجت الاسلام عباس هاشمی افزود: فرمانداران شهرستان ها استان مرکزی نیز ستاد برگزاری آیین راهپیمایی روز قدس را تشکیل داده اند و قرار است برنامه ها حداکثر تا یک هفته قبل از روز جهانی قدس به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی ارائه دهند.
وی اضافه کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر اراک راس ساعت 11 صبح روز جمعه 11 تیرماه همزمان با بیست و پنجم ماه مبارک رمضان از مسیر میدان شهدا، پل خیبر، خیابان محسنی، خیابان شیخ فضل الله نوری و میدان سرداران به سمت مصلای بیت المقدس با حضور پرشور مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه این شهر برگزار می شود.
وی، در خصوص برگزاری بزرگداشت شهید بهشتی و شهدای هفتم تیرماه نیز گفت: این آیین عصر روز هفتم تیرماه همزمان با بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مصلی منطقه سنجان اراک برگزار می شود.
حجت الاسلام هاشمی افزود: این برنامه از ساعت 19 آغاز و تا ساعت 21 همراه با صرف افطار ادامه دارد و سخنران این آئین نیز آیت الله اراکی نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری است.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، حسن ، بیگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.