سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش 30 درصد آب ورودی به استان بوشهر

آب ورودی به شبکه آبرسانی استان بوشهر 30 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از کاهش ورودی آب از چشمه ساسان و رودخانه شاپور کازرون به استان بوشهر خبر داد و گفت: به سبب کاهش ره‌آورد آب رودخانه شاپور و استفاده کشاورزان کازرون از آب این رودخانه، آب ورودی به شبکه آبرسانی استان بوشهر 30 درصد کاهش یافته است.

کیقباد یاکیده در آیین تکریم و معارفه مدیر آبفای تنگستان افزود: استفاده از فناوری‎های جدید و شیرآلات پیشرفته در مصرف آب را راهکار مهم در کاهش مصرف آب دانست و تاکید کرد: خانواده‌ها و مشترکان آب استان بوشهر نقش مهمی در گذر از بحران کم‌آبی دارند که این مهم با مدیریت مصرف و توجه به توصیه‌های کارشناسان آبفا محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح آب شیرین‌کن در نوار ساحلی استان بوشهر تدوین شده تصریح کرد: در این راستا به ظرفیت 100 هزار متر مکعب مجوز ایجاد آب شیرین‌کن برای استان بوشهر صادر شده که این مجوز زمینه خرید تضمینی آب تولیدی از این تاسیسات و توزیع در شبکه آبرسانی استان بوشهر فراهم کرده است.

یاکیده با بیان اینکه اکنون به ظرفیت 20 هزار متر مکعب آب، طرح آب شیرین‌کن در بوشهر و کنگان اجرایی شده افزود: آب شیرین‌کن کنگان سال قبل به بهره‌برداری رسید و امسال آب شیرین‌کن بوشهر افتتاح می‌شود که می‌تواند بخشی از نیاز آبی این شهر تامین کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اصلاح شبکه آبرسانی بوشهر با مشارکت شرکت خارجی تصریح کرد: برای کاهش آب به حساب نیامده طرح اصلاح و بازسازی شبکه آبرسانی بوشهر در دست مطالعه است که با تکمیل آن عملیات اجرایی نوسازی شبکه فرسوده بوشهر آغاز و میزان هدر رفت آب بیش از 20 درصد کاهش می‌یابد.

انتهای پیام /ت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.