سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسپوتنیک خبر داد:

وام 500 میلیون دلاری آذربایجان به ایران برای احداث خط آهن رشت-آستارا

بانک بین‌المللی جمهوری آذربایجان قرارداد اختصاص وام 500 میلیون دلاری برای احداث خط آهن رشت-آستارا را امضا کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ بانک بین‌المللی آذربایجان پیرامون قراردادی با اختصاص وام 500 میلیون دلاری برای احداث خط آهن رشت- آستارا موافقت کرد.

علی نورزاد، معاون وزیر راه و شهرسازی ایران در این باره گفت: بانک بین‌المللی جمهوری آذربایجان قرارداد اختصاص وام 500 میلیون دلاری برای احداث خط آهن رشت- آستارا را امضا کرده است. وی اظهار داشت: جزئیات و شرایط وام به‌وسیله دو طرف قرارداد در حال بررسی است.

خط آهن رشت-آستارا بخشی از پروژه کوریدور حمل‌ونقل شمال- جنوب است که هدف اصلی آن اتصال کشورهایی همچون هند، روسیه، ایران به آسیای میانه و اروپای شرقی است. انتظار می‌رود در سال جاری بیش از 5 میلیون تن محموله از این خط ترانزیتی جابجا شود. ظرفیت حمل‌ونقل ترانزیت این مسیر تا سال آینده به بیش از 10 میلیون تن افزایش می‌یابد.

هزینه احداث خط آهن رشت- آستارا حدود یک میلیارد و 100 میلیون دلار برآورد شده است. با توجه به اظهارات نورزاد، بخش دیگری از پروژه کوریدور شمال-جنوب مسیر ترانزیت قزوین- رشت است که 93 درصد آن تکمیل شده است و در ماه مارس سال آینده (18 روز منتهی به اسفند 95) به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.