سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان؛

ادامه واکنش ها به اظهارات کارشناس برنامه تلویزیونی در خصوص مردم گیلان

واکنش گیلانی ها به توهین یکی از استادان حوزه و دانشگاه و کارشناس برنامه تلویزیونی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ مدیرکل ورزش و جوانان گیلان  گفت: سخنان حجت الاسلام والمسلمین رفیعی را توهین به گیلانیان می دانیم.

مسعود رهنما افزود : خواستار جلوگیری از چنین سخنان نسنجیده ای نسبت به گیلانیان و بانوان عزیزمان هستم.
وی گفت : با توجه به اینکه  گیلان 8 هزار شهید در دفاع مقدس اعطا کرده و مردم این استاندر طول تاریخ نشان داده اند که به آرمان های انقلاب وفادارند نباید با چنین سخنانی مورد هجمه قرار بگیرند.

مدیرکل ورزش و جوانان افزود: حجت الاسلام رفیعی احتمالا برای گشت و گذار آمدند، اگر سری به نقاط مختلف شهر می زدند و از مساجد و هیات های مذهبی بازدید و در سخنرانی ها حضور پیدا می کردند در سخنانشان تجدید نظر کنند.

مسعود رهنما با تاکید بر این که مسئولان عالی رتبه گیلان و مردم نسبت به سخنان غیرسنجیده ایشان باید واکنش نشان دهند تصریح کرد: این سخنان نشات گرفته از بی اطلاعی از تاریخ و هویت استان گیلان است.
وی تصریح کرد: مردم گیلان که در تاریخ به یکتاپرستی مشهورند ودر زمان آل بویه به عنوان مرکز تشیع جهان مشهور هستند و همیشه به ارزش های دینی و مذهبی پایبند بودند و خواهند بود.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: ما ضمن احترام به همه اساتید حوزه علمیه قم و علمای معزز خواستار جلوگیری از چنین سخنان ناسنجیده ای نسبت به مردم گیلان به خصوص بانوان عزیزمان هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی از استادان حوزه و دانشگاه و کارشناس مذهبی برنامه تلویزیونی سمت خدا چند روز گذشته در جمع نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفته بود : در ایام رحلت امام گیلان بودم که برخی از خیابان هایش با اروپا فرقی نداشت ، برخی با بی‌حجابی محض و لباس‌های نیمه عریان در خیابان حضور داشتند، چرا باید وضع استان گیلان اینگونه باشد؟۱۰ درصد کنترلی که نیروی انتظامی روی کمربند و سرعت و غیره دارد را روی حجاب بگذارد ، دولت فرهنگ را در کشور رها کرده است و این مساله بسیار خطرناک است و برای نظام جمهوری اسلامی چنین شرایطی خوب نیست، نمی‌گویم در گیلان کم‌حجابی یا بدحجابی بود بلکه بی‌حجابی محض بود و آیا چنین وضعی شایسته نظام اسلامی است؟ باید حرمت‌ها در نظام اسلامی حفظ شود، حرمت‌شکنی ماه رمضان با روزه‌خواری علنی و بی‌توجهی به حجاب و مسائل دینی است و باید این مسائل را رسیدگی کرد.


انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.