سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سی‌ان‌بی‌سی: افزایش سریع بهای نفت تا بشکه‌ای 60 دلار+ نمودار

کارشناسان معتقدند افزایش کنونی بهای نفت موقتی است؛ در حالی که نمودارها حکایت دیگری دارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، نفت وست تگزاس اینترمیدیت برای تحویل در ماه ژوئیه (31 روز منتهی به 11 مرداد) برای نخستین بار از ژوئیه سال گذشته، بشکه‌ای 51  دلار مبادله شد. 

بنابر این مطلب، برخی از عواملی که باعث افزایش کنونی بهای نفت شده گذراست و انتظار می‌رود بهای طلای سیاه کاهش یابد. گرچه به گفته کارشناسان، نمودارها حکایت دیگری دارند.

«جان کیداف،» ﺗﺤﻠﯿﻠﮕﺮ ﻣؤﺳﺴﻪ «ﺍﮔﯿﻦ ﮐﭙﯿﺘﺎﻝ ﺍﻝ‌ﺍﻝ‌ﺳﯽ،» در همین خصوص گفت: «نمودارها پیش‌بینی‌های من را به چالش می‌کشد.» بر اساس نمودار زیر، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت به 62 دلار، مانند تابستان سال گذشته، خواهد رسید.


کیداف انتظار دارد بهای نفت تا بشکه‌ای کمتر از 30 دلار کاهش یابد. به گفته او افزایش تقاضا از سوی چین نیز موقت است.

به دنبال بروز اختلالاتی در تولید نفت در برخی کشورها مانند نیجریه، بهای طلای سیاه رو به افزایش گذاشت. اما به گفته کارشناسان، اختلالات مذکور موقت است و بهای این ماده پس از رفع آن‌ها رو به کاهش خواهد گذاشت.

به دنبال افزایش تولید ایران و سطح بالای تولید سایر کشورها، وجود مازاد همچنان به عنوان مشکلی اساسی مطرح است. اوپک نیز در زمینه مهار این مسئله موفق به انجام اقدامی نشده است. در جلسه هفته گذشته این کارتل نفتی وزیر نفت جدید عربستان گفت به نظر می‌رسد بازار در حال رسیدن به تعادل است. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۶:۵۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
درسته