سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین تحولات فلسطین اشغالی پس از انجام عملیات شهادت‌طلبانه؛ از افزایش تدابیر امنیتی تا بازداشت‌های گسترده جوانان فلسطینی

به دنبال انجام عملیات شهادت‌طلبانه 2 جوان فلسطینی در تل‌آویو، بنیامین نتانیاهو با تشکیل جلسه اضطراری کابینه خواستار رسیدگی هرچه سریعتر به آن شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ "بنیامین نتانیاهو،"نخست وزیر رژیم صهیونیستی، تیراندازی ها در تل آویو را جنایت وحشیانه و تروریسم در قلب تل آویو توصیف کرد.

بنیامین نتانیاهو شب گذشته در واکنش به تیراندازی های مرگبار در تل آویو مدعی شد: این یک جنایت وحشیانه و تروریسم در قلب تل آویو است که تروریست های مجرمی که هیچ ارزشی برای جان انسان قائل نیستند مرتکب آن می شوند و می خواهند افراد و شهروندان بی گناه را که در رستوران‌ها نشسته اند، بکشند.
وی افزود: اقدام قاطع شهروندان و نیروهای امنیتی باعث شد که از یک فاجعه بزرگتر جلوگیری شود. ما گام های لازم را برخواهیم داشت تا به مهاجمان حمله کنیم و از کسانی که باید از آنها دفاع شود، دفاع بکنیم.


زخمی شدن دو فلسطینی در جنوب نابلس به دست نظامیان صهیونیست

دست کم دو  فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست در جنوب شهر نابلس زخمی شدند .

نظامیان صهیونیست چهارشنبه شب با یورش به شهرک قصره در جنوب نابلس  تلاش کردند یک دستگاه بلدوزر و یک کامیون فلسطینی ها را مصادره کنند که با مقاومت اهالی شهرک مواجه شدند .
به گزارش خبرگزاری وفا از الخلیل، "عبد العظیم وادی،" شهردار القصره گفت: مقاومت اهالی این روستا در برابر یورش نظامیان اسرائیلی به درگیری میان طرفین منجر شد  و نظامیان با تیراندازی و پرتاب بمب های صوتی به طرف  فلسطینی ها دست کم دو نفر را زخمی کردند .



پلیس رژیم صهیونیستی کشته شدن 4 نفر و زخمی شدن نه نفر را تائید کرد

پلیس رژیم صهیونیستی کشته شدن 4 نفر و زخمی شدن نه نفر را در تیراندازی های تل آویو تائید کرد.

یکی از مقامات ارشد پلیس رژیم صهیونیستی گفت: ساعت نه و سی دقیقه چهارشنبه شب، دو تروریست به تیراندازی در یک بازار شلوغ، مرکز خرید و رستوران پرداختند.

این تیراندازی در مرکز تل آویو رخ داد. بلافاصله یگان های پلیس به منطقه اعزام شدند. نیروهای پلیس با دو تروریست درگیر شدند. یکی از تروریست ها در صحنه هدف گلوله قرار گرفت و بازداشت شد و تروریست دوم نیز در محل تیراندازی هدف گلوله قرارگرفت و بازداشت شد. موضوعی که ما می توانیم تائید کنیم این است که 9 اسرائیلی در این تیراندازی زخمی شدند. همه این نه نفر به صورت سطحی تا وخیم زخمی شدند. متاسفانه تا این لحظه 4 اسرائیلی  کشته  شدند. ما تمرکزمان روی این مسئله است که این تروریست ها ازکدام منطقه به تل آویو آمدند. آیا از یهودا و سامرا درکرانه باختری آمدند یا اینکه با منطقه تل آویو و اورشلیم (قدس اشغالی) آشنایی داشتند؟ تحقیق در این باره ادامه دارد. تدابیر امنیتی تشدید شده است.


وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، سیاستهای نتانیاهو را عامل عملیات تل آویو خواند

شبکه تلویزیونی القدس در خبری فوری گزارش داد: رسانه های رژیم صهیونیستی عملیات تل آویو را آزمایش و امتحان "اویگدور لیبرمن" و "بنیامین نتانیاهو" عنوان می کنند.

لیبرمن، علت انجام شدن این عملیات را سیاستهای نتانیاهو عنوان کرده و مدعی شد: اینکه نتانیاهو برای رهبران حماس مصونیت قائل شده و سیاستهای سخت گیرانه در برابر فلسطینیان به اجرا نگذاشته، علت بروز چنین حادثه ای است.


تشدید تدابیر امنیتی نظامیان صهیونیست در پی عملیات شهادت طلبانه در مرکز تل آویو

در پی عملیات شهادت طلبانه دو فلسطینی در مرکز تل آویو، نظامیان صهیونیست تدابیر امنیتی شدیدی را  در اطراف شهرک یطا در جنوب شهر الخلیل به اجرا درآودند.
 
مسئول کمیته مقاومت مردمی فلسطین در برابر ساخت دیوار نژاد پرستانه و توسعه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در شهرک یطا گفت:  پس از عملیات شهادت طلبانه چهارشنبه شب در تل آویو که  به هلاکت چهار صهیونست و زخمی شدن 9 تن دیگر منجر شد، شمار زیادی از نظامیان اشغالگر در اطراف شهرک یطا مستقر شدند .

 این مسئول فلسطینی افزود  نظامیان صهیونیست با تشدید تدابیر امنیتی در اطراف شهرک یطا  همه مسیرهای ورودی به این شهرک  را که 120 هزار نفر جمعیت دارد ، مسدود کردند .

به گزارش خبرگزاری وفا از  الخلیل، مسئول فلسطینی تاکید کرد  نظامیان اسرائیلی با محاصره شهرک یطا در جنوب الخلیل به محله های الکرمل، خله صالح، البرکهو ماعین در شرق این شهرک یورش بردند .
 نظامیان اسرائیلی با استقرار در این  مناطق به فلسطینی ها اجازه تردد نمی دهند .



نظامیان صهیونیست یک جوان فلسطینی را در جنوب نابلس ربودند

نظامیان  صهیونیست یک  جوان فلسطینی را در جنوب  شهر نابلس  بازداشت کردند .

منابع امنیتی  فلسطین اعلام کردند  نظامیان صهیونیست چهارشنبه شب یک جوان فلسطینی ساکن شهر طوباس در شمال کرانه باختری رود اردن اردن را در حین عبور از ایست و بازرسی زعتره در جنوب نابلس دستگیر کردند .

به گزارش خبرگزاری وفا از نابلس، منابع  فلسطینی تاکید کرد محمد ساطی دراغمه از اسیران سابق فلسطینی ، در مسیر نابلس به رام الله و در ایست و بازرسی زعتره  بازداشت شد .


یورش  نظامیان صهیونیست به جنوب نوار غزه

نظامیان رژیم صهیونیستی به جنوب نوار غزه یورش بردند .

 منابع فلسطینی اعلام کردند نظامیان  اشغالگر روز چهارشنبه  دهها متر وارد  زمین های کشاورزی فلسطینی هادر شرق شهر رفح شدند .

این منابع  افزودند نظامیان صهیونیست با خودروهای نظامی و بلدوزر وارد زمین های فلسطینی ها در شرق شهر رفح شدند و شروع به  تخریب زمین های  ساکنان این منطقه کردند .

به گزارش خبرگزاری رسمی اردن از غزه،  نظامیان اسرائیلی هر روز به بهانه ای  مختلف  به  زمین های زراعی  فلسطینی ها در مجاورت مرزهای جنوب و شرق نوار غزه یورش می برند.


فلسطینیان نوار غزه در پی انجام شدن عملیات تل آویو به شادی پرداختند

مردم نوار غزه شادی خود را از انجام شدن عملیات تل آویو ابراز داشتند.

شبکه تلویزیونی المیادین با برقراری تماس تلفنی با خبرنگار خود در غزه  حال و هوای این شهر را  در پی عملیات تل آویو جویا شد.
لنا شاهین، خبرنگار المیادین گفت: این عملیات برای فلسطینیان نوار غزه شادی آفرین بود. آنها بلافاصله پس از شنیدن خبر، به پخش شیرینی در خیابانها اقدام کردند. 

اولین واکنش رسمی به این عملیات از سوی جبهه خلق برای آزادی فلسطین بود که در بیانیه خود، این عملیات را پیروزی و موفقیت ملت فلسطین و واکنش طبیعی فلسطینیان به جنایات اسرائیل عنوان کرد. این گروه همچنین اعلام کرد که این عملیات به لیبرمن پیام داد که فلسطینیان، مقاومت را تنها راه و گزینه خود می دانند.

حماس هم ضمن تبریک این عملیات اعلام کرد که عملیات تل آویو نشان داد که انتفاضه قدس زنده است و با سرکوبگری و بازداشت جوانان فلسطینی از بین نمی رود.

جوانان فلسطینی هم در شبکه های اجتماعی، این عملیات را عملیات رمضان نام دادند و آن را پاسخ مناسبی به تمسخر سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی دانستند. این مسئول اسرائیلی چند روز قبل آغاز ماه مبارک رمضان را به مسلمانان فلسطین تبریک گفته بود که جوانان فلسطینی آن را تمسخر فلسطینیان می دانند.


واکنش آمریکا به عملیات شهادت طلبانه دو فلسطینی در تل آویو

در پی عملیات شهادت طلبانه دو فلسطینی در مرکز تل آویو که موفق شدند چهار صهیونیست را به هلاکت برسانند و شماری را زخمی کنند، آمریکا این عملیات ضد صهیونیستی را محکوم کرد و آنرا تروریستی خواند.  

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه آمریکا در واکنش به تیراندازی شامگاه چهارشنبه در نزدیکی  مقر وزارت جنگ و مقر فرماندهی ارتش اسرائیل در مرکز تل آویو که طی آن چهار اسرائیلی کشته و تعدادی  زخمی شدند، آنرا "تروریستی و هولناک" خواند و به شدت محکوم کرد.



عملیات تل آویو، نظریه های امنیتی رژیم صهیونیستی را زیر سوال برد

عملیات تل آویو، ضمن نشان دادن زنده بودن انتفاضه، نظریه های امنیتی رژیم صهیونیستی را زیر سوال برد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، پلیس رژیم صهیونیستی راههای منتهی به محل تیراندازی در تل آویو را بسته است.

"ناصر لحام مدیر،" دفتر شبکه المیادین در فلسطین اشغالی، گفت: منابع پزشکی، شمار زخمی های حادثه را نه نفر اعلام کرده اند که حال سه نفر از آنها وخیم است. در این عملیات چهار تن هم کشته شدند. پلیس اسرائیل در حال بررسی این موضوع است که چگونه عاملان عملیات توانسته اند از موانع و پست های بازرسی عبور کنند و با سلاح گرم در تل آویو حاضر شوند. پلیس همچنین اعلام کرده است که این دو شخص به هیچ یک از گروههای فلسطینی وابسته نبوده اند.
 
رسانه ها و محافل اسرائیل، کسب اطلاعات بیشتر را خواستار هستند. تزیپی لیونی در صفحه توئیتر خود شهروندان اسرائیلی را به صبر فراخواند. 

یک هفته قبل هم یک جوان فلسطینی در تل آویو، یک نظامی صهیونیست را با سلاح سرد زخمی کرد. به نظر می رسد که جوانان فلسطینی، انجام دادن عملیات در تل آویو را در اولویت قرار داده اند. به خطر افتادن امنیتی تل آویو یعنی قلب اسرائیل، برای صهیونیستها بسیار دردناک است. این عملیات ابعاد مختلفی داشته است از جمله اینکه عملیات با سلاح سرد به عملیات با سلاح گرم تبدیل شده است. مکان عملیات هم از کرانه باختری به خط سبز و شهرهایی رسیده است که ساکنان آنها کاملا یهودی هستند. نکته دیگر هم نخستین امتحان و آزمایش لیبرمن وزیر جنگ اسرائیل است. 
علاوه بر این، عملیات تل آویو نشان داد که نظریه امنیتی اسرائیل که از هشت ماه قبل یعنی زمان آغاز انتفاضه قدس بنا شده بود، نادرست است. اسرائیلی ها گمان می کردند که با افزایش سرکوبگری و بازداشتها می توانند انتفاضه را خاموش کنند. دو ماه قبل هم اسرائیلی ها از مرگ انتفاضه سخن گفتند. در شب عملیات تل آویو، اسرائیل 12 فلسطینی را بازداشت کرد. پس از این عملیات، اسرائیل باید بر روی همه نظریات امنیتی خود خط بطلان بکشد و در آنها بازنگری کند. اسرائیل اکنون نمی تواند حماس، جهاد اسلامی  یا تشکیلات خودگردان را مسئول عنوان کند. این عملیات در تل آویو رخ داده و حماس و تشکیلات خودگردان و جهاد اسلامی در آن نقش نداشته اند. ضمن اینکه، عملیات جداسازی فلسطینیان و دیوار کشی در فلسطین هم زیر سوال رفته است. 

مسئول دفتر المیادین در فلسطین اشغالی در پایان گفت: اسرائیل در پاسخ به این عملیات مانند گذشته دو راه را در پیش خواهد گرفت. نخست، مجازات دسته جمعی فلسطینیان و دوم، افزایش شهرک سازی ها.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.