وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد ادامه شهرک سازی ها تلاش برای حل بحران فلسطین را با شکست روبه رو خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مارک تونر قائم مقام سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهارات سران رژیم صهیونیستی مبنی بر بیرون راندن ساکنان یکی از مناطق سه گانه کرانه های باختری و گسترش شهرک سازی ها را تحریک آمیز و عامل شکست تلاش های سیاسی برای حل بحران فلسطینی توصیف کرد.

در کنفرانس مطبوعاتی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا یکی از خبرنگاران با اشاره به اظهارات وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی مبنی بر بیرون راندن فلسطینیان از کرانه باختری، گسترش شهرک سازی ها در این منطقه و واکنش وزارت خارجه آمریکا نسبت به این اظهارات سوال کرد.

مارک تونر قائم مقام سخنگوی وزیر خارجه آمریکا در پاسخ گفت: گرچه اسرائیل دوست و متحد آمریکا محسوب می شود اما از نظر واشنگتن حل این مسائل به عهده طرفین است و او نمی تواند اظهار نظری در این رابطه بکند.

خبرنگار با کلیشه ای خواندن این پاسخ تونر گفت: آیا فارغ از این پاسخ های کلیشه ای، واشنگتن واکنش دیگری نسبت به این مساله دارد یا نه؟

تونر ناگزیر در جواب گفت که طبعا چنین اقداماتی از نظر دولت آمریکا تحریک آمیز و نگران کننده است و کمکی به تلاش های دیپلماتیک برای حل مساله فلسطین نخواهد کرد.

سران رژیم صهیونیستی طرح تازه ای را به منظور ساختن 15 هزار واحد ساختمانی در نزدیکی یک فرودگاه از کار افتاده در کرانه های باختری در دست تصویب دارند که زمان اجرای آن منوط به تصمیم گیری از سوی کمیته محلی طرح و مسکن تل آویو است.

این تصمیم سران رژیم صهیونیستی از سوی برخی محافل سیاسی واکنش این رژیم نسبت به برگزاری کنفرانس صلح پاریس در هفته گذشته توصیف شده و انتقاداتی را حتی از سوی رهبران واشنگتن بر انگیخته است.

این در حالی است که 'یوری آریل' وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی حین سفر دیروز خود به مسکو ضمن پیشنهاد ضمیمه کردن منطقه 'سی' از مناطق سه گانه کرانه های باختری به سرزمین های تحت اشغال این رژیم به صراحت به خبرنگاران گفته بود که جهان باید فکر یک دولت فلسطینی را از سر بیرون کند.

بر اساس توافقنامه اسلو که در سال 1994 به امضای طرفین رسید منطقه 'سی' که یکی از مناطق سه گانه در کرانه های باختری محسوب می شود که 60 درصد مساحت این کرانه ها را در بر می گیرد و درحال حاضر بر اساس آمارهای سازمان ملل متحد بیش از 297 هزار فلسطینی در آن سکونت دارند.

این وزیر رژیم صهیونیستی در توجیه طرح پیشنهادی خود اضافه کرده بود که اسرائیل برای ضمیمه کردن این منطقه صرفا نیاز خواهد داشت چند هزار نفر از ساکنان فلسطینی این منطقه را بیرون بیاندازد که از نظر او رقم قابل توجهی نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار