سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت خوابگاه متاهلی دانشجویی با کمک شهرداری

رییس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم از تلاش برای ساخت خوابگاه متاهلی با کمک شهرداری و صرف 80 درصد اجاره بهای خوابگاه‌ها برای تعمیر و تجهیزات آنهاخبر داد.

ذوالفقار یزدان مهر ریس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم در گفت‌وگو باخبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: یکی از برنامه های صندوق رفاه با کمک شهرداری تهران، امکان سنجی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در تهران است که با حمایت نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها و کمک شهرداری تهران امیدواریم این طرح اجرایی شود.

وی همچنین با اشاره به تجهیز و تعمیر خوابگاه‌ها اظهار داشت: اعتبارات تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها در اختیار دانشگاه ها قرار دارد و صندوق نقش پشتیانی دارد. براساس رتبه بندی خوابگاه‌ها، در حال حاضر ۵۶ خوابگاه در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و برنامه ما این است که با کمک دانشگاه‌ها این خوابگاه های رتبه پنجم را به سطح بالا ارتقا دهیم.

یزدان‌مهر گفت:‌ سعی داریم با کمک دانشگاه‌ها و تامین اعتبار از طریق صندوق تا سال آینده دیگر خوابگاه رتبه پنج را نداشته باشیم. در رابطه با خوابگاه های رتبه سه و چهار نیز سعی کردیم، ۸۰ درصد اجاره بهای اخذ شده از دانشجو را صرف تعمیر و تجهیز خوابگاه ها کنیم تا به سطوح بالاتر ارتقا پیدا کنند.

وی همچنین با اشاره به ارتقای کیفیت غذای دانشجویی اظهار داشت: امسال برای افزایش کیفیت غذای دانشجویی و تنوع بخشی به آن، ازطریق درآمدهای اختصاصی صندوق رفاه دانشجویان به دانشگاه ها کمک می کنیم تا علاوه بر تقویت زیرساخت های خود، برندهای مختلف بتوانند وارد دانشگاه شده و دانشجو قادر به انتخاب غذای مورد علاقه خود باشد.

یزدان مهر با اشاره به اقدامات مناسب دراین زمینه یادآور شد: ارائه تسهیلات، کمک به زیرساخت‌های دانشگاه‌ها و تبدیل آشپزخانه‌های سنتی به صنعتی در دستور کار صندوق رفاه دانشجویی قرار دارد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.