سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

آغاز 2 پروژه مراکز دیالیز و بهداشت توسط خیرین

اگر بخواهیم در بحث سلامت موفق باشیم باید از مشارکت و حمایت مردم بهره ببریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مشاور رئیس دانشگاه درامور مشارکت های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه های حوزه سلامت گفت: درب این حوزه به روی همه فعالان بخش سلامت باز است.

نوذر درستان با بیان اینکه نیازهای استان در حوزه سلامت شناسایی شده، تعامل خوبی با ادارات برقرار و تاحدودی خیرین نیز شناسایی شده اند، افزود: علیرغم تفکر رایج، استان خوزستان از مشارکت خیرین بسیار زیادی مخصوصاً در حوزه سلامت بهره می برد.
 
وی با اشاره به این مسئله که تمایل نداشتن خیرین حوزه سلامت به ذکر نام هم جالب و هم در برخی موارد مشکل ساز است، اظهار داشت: پس از چند ماهی که عهده دار این وظیفه خطیر در قالب مشاور رئیس دانشگاه شده ام متوجه فعالیت خیرین بسیار زیادی در حوزه سلامت شدم ولی نام و حتی هیچ بانک اطلاعاتی جامعی از آنها در دسترس نمی باشد که این مسئله در عین حالی که قابل تقدیر است ولی از طرفی مانع از ارائه عملکرد و آماری در خصوص خیرین استان خوزستان می شود و این تصور را به وجود می آورد که خیرین در استان خوزستان فعالیت کمی دارند.
 
درستان تصریح کرد: همچنین در مشاغل پزشکی نیز تصور بر آن است که در بحث خیرین هیچ اقدامی انجام نمی شود درصورتیکه مشاهدات ثبت نشده خلاف این واقعه را نشان می دهد، در دنیا و کشورها به اثبات رسیده است که اگر دولتها بخواهند در امری موفق باشند باید از ظرفیت های مردمی استفاده کنند، ما نیز اگر بخواهیم در بحث سلامت موفق باشیم باید از مشارکت و حمایت مردم بهره ببریم، همانطور که مردم استان خوزستان با مشارکت، همدلی، تعامل و همکاری حماسه 8 سال دفاع مقدس را آفریدند و در این راه از جان و مال خود گذشتند.
 
مشاور رئیس دانشگاه درامور مشارکتهای اجتماعی، سازمانهای مردم نهاد و خیریه های حوزه سلامت، افزود: در بررسي نقش فرهنگي زنان در جامعه اگر از دريچه آمار نیز نگاه كنيم نيمي از پيكره جامعه بانوان هستند و سمت و سو و گرايش فكري خانواده بر عهده آنهاست، در موضوع وقف نيز همچون ساير موضوعات فرهنگي، زنان حضور ارزشمندي دارند.
 
درستان اظهار داشت: در امور مرتبط با خیرین، تعامل و مشارکت بسیار مهم است چرا که بدون همکاری ارگان های درون و برون سازمانی این امر مهم، ناقص و چه بسا اصلاً صورت نگیرد، که خوشبختانه هم در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و هم ارگانهای وابسته تعامل بسیار خوبی با این حوزه برقرار شده است به طور مثال در ابتدای کار، ما متوجه شدیم برای طی پروسه اهداء توسط خیر باید 320 امضا گرفته شود که با جلسات متعددی که با فرمانداری، شورای شهر و سایر ارگانهای مرتبط گرفته شد، نتایج مطلوبی کسب گردید و امیدواریم با صحبت های صورت گرفته هزینه های مربوط در این خصوص را نیز به حداقل برسانیم.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه بیان نمود: ما از طریق نمایندگانی که در این خصوص در واحد های تابعه دانشگاه فعالیت دارند موفق به جمع آوری نیازها و ظرفیت های استان در حوزه سلامت شدیم و در صورت مراجعه فردی چه به عنوان خیر و چه به عنوان دریافت کننده خدمت این آمادگی را داریم که اطلاعات کافی را در اختیار آنان قرار دهیم.

وی در ادامه اظهار داشت: مشخص نمودن نیازها و هدایت خیر در مسیر درستی که برای حوزه سلامت و مردم از اولویت است و مهم ترین اقدامات حوزه مشارکت های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه های حوزه سلامت در دانشگاه می باشد.
درستان افزود: احداث کلینیک سوختگی، کلینیک دیابت، سرمایه گذاری برای همراه سرا، احداث کلینیک جهت ارائه خدمات رایگان به بیماران نیازمند عضو، ارائه خدمات رایگان به آنان و فرهنگ سازی در زمینه اهداء عضو، حمایت از بیماران MS، بیماران اعصاب و روان، تروما و سرطان از اولویت های حوزه سلامت است که لازم است خیرین در آن سرمایه گذاری کنند.
 
وی همچنین از شروع دو پروژه توسط خیرین سلامت در هفته جاری خبر داد و گفت:یک مرکز دیالیز و یک مرکز بهداشتی درمانی توسط دو نفر از خیرین سلامت ساخته خواهند شد که امیدواریم ظرف مدت یک سال آینده به بهره برداری برسند.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.