سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زشت‌ترین رنگ جهان چگونه می‌تواند باعث نجات جان انسانها شود؟

محققان معتقدند استفاده از «زشت‌ترین رنگ جهان» می‌تواند باعث کاهش مصرف دخانیات شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلگراف، کارشناسان یک موسسه تحقیقاتی با معرفی نوع خاصی از رنگ قهوه‌ای به عنوان «زشت‌ترین رنگ جهان» مدعی‌اند این رنگ می‌تواند باعث نجات جان انسان‌ها شود.

کارشناسان موسسه تحقیقاتی «جی‌اف‌کی بلومون» در پژوهشی که به سفارش دولت استرالیا انجام شده است، عنوان کردند استفاده از این رنگ با نام علمی Pantone 448 C در بسته‌بندی سیگار باعث کاهش میل خریداران می‌شود.

این موسسه تحقیقاتی برای انتخاب این رنگ به عنوان زشت‌ترین رنگ جهان، سه ماه را صرف مصاحبه با بیش از هزار فرد سیگاری و بازخوردگیری از آنها کرده است.


«ویکتوریا پار» - کارشناس تحقیقات بازار این موسسه - معتقد است در این پژوهش برخلاف شرکت‌های تولیدکننده سیگار که برای فروش بیشتر و فریبکاری درباره عوارض استعمال سیگار به دنبال بسته‌بندی جذاب سیگارهای تولیدی خود هستند، هدف اصلی کمک به کاهش مصرف دخانیات بوده است.

به گفته کارشناسان این مؤسسه، این نوع خاص از رنگ قهوه‌ای تداعی‌گر کثیفی، آلودگی و حتی مرگ است و هیچ بازخورد مثبتی میان افراد نداشته است.

نخستین مطالعه جامع دولت استرالیا در سال گذشته نشان داد استفاده از بسته‌بندی ساده و بدون طرح برای سیگار باعث کاهش جذابیت آن برای مصرف‌کنندگان شده و از تاثیرگذاری بیشتری نسبت به هشدارهای سلامتی برخوردار است و اکنون انتظار می‌رود با اضافه شدن رنگ قهوه‌ای به بسته‌بندی ساده سیگارها، این تاثیرگذاری بیشتر از گذشته شود.

طبق گزارش‌های دریافتی، انگلیس، ایرلند و فرانسه در حال حاضر از این رنگ به صورت آزمایشی در پاکت‌های سیگار استفاده می‌کنند. 


انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
ننگ با رنگ پاك نميشه !!
ناشناس
۱۷:۴۷ ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
این عکس اگه عکس نمونشه که خیلی شیکه کی وارد ایران میشه؟