سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

کارکنان سازمان امور مالیاتی ، رزمندگان خط مقدم جهاد اقتصادی

کارکنان سازمان امور مالیاتی کشور جزو بهترین، سالم ترین و فعال ترین بخش کارکنان در بدنه دولت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دادستان انتظامی سازمان امور مالیاتی کشور در همایش یک روزه مدیران منطقه هفت سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»  گفت: طرح جامع مالیاتی مطالبه قانونی نظام و دولت از سازمان امور مالیاتی است.

داوود آرضایی اظهار کرد: در شرایط اقتصادی حاکم، کارکنان سازمان امور مالیاتی کشور به عنوان رزمندگان خط مقدم جهاد اقتصادی باید تمام تلاش خود را به کار بندند تا بتوانند در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در پیشبرد هر چه بیشتر اهداف اقتصادی دولت موثر و موفق عمل نمایند.

وی افزود: کارکنان سازمان امور مالیاتی کشور جزو بهترین، سالم ترین و فعال ترین بخش کارکنان در بدنه دولت هستند.

دادستان انتظامی سازمان امور مالیاتی کشور به روند اجرای طرح جامع مالیاتی در کشور نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در سیستم ساختار اقتصادی کشور به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری هیچ طرح یا پروژه ای بالاتر از طرح جامع مالیاتی وجود ندارد و این طرح مطالبه قانونی نظام و دولت از سازمان امور مالیاتی است.

آرضایی با بیان اینکه امسال سال جدیت هرچه بیشتر سازمان در مورد تکالیف قانونی مودیان و ماموران مالیاتی است، اضافه کرد: لازم است مدیران کل امور مالیاتی در سراسر کشور و خاصه در منطقه هفت که شامل استان های خوزستان، ایلام، همدان و لرستان می شود به منظور جلوگیری از فرار مالیاتی و تخلفات مالی در ساختار اقتصادی کشور با تکیه و مانور هرچه بیشتر بر موارد قانونی ۲۷۴ و ۲۷۶ قانون مالیات های مستقیم و همچنین بند ب ماده ۵ قانون سلامت اداری با توجه به این که موارد فرار مالیاتی به ویژه از شهر های بزرگ و مراکز استان ها در حال حرکت به سمت شهرهای کوچک است در کاهش هرچه بیشتر این موارد و در نهایت مسدود ساختن راه متخلفان عمل کنند.

وی همچنین بر آموزش اصناف و فعالان اقتصادی برای آگاهی از اصلاحات اخیر در قانون مالیات های مستقیم و موارد قانونی مذکور برای پرداخت هرچه بیشتر عادلانه مالیات تاکید کرد.

آرضایی همچنین اظهار امیدواری کرد بتوان با اجرای صحیح قوانین مالیاتی و همکاری مودیان مالیاتی و کلیه فعالان اقتصادی در راستای پیاده سازی طرح جامع مالیاتی عدالت مالیاتی را هرچه بیشتر اجرا کرد.

دادستان انتظامی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: عموم فعالان اقتصادی اشخاص حقیقی توجه داشته باشند با توجه به اینکه مهلت ارسال اظهارنامه الکترونیکی فعالان مذکور از تیرماه به پایان خردادماه (۳۱ خردادماه جاری) تغییر یافته است و با در نظر گرفتن وقت محدود و باقیمانده با مراجعه به سامانه الکترونیکی www.TAX.gov.ir نسبت به تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی خود اقدام کنند.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.