سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نامزدان وزارت دفاع و ریاست امنیت ملی به مجلس معرفی شدند

نامزدان وزارت دفاع ملی و ریاست عمومی امنیت ملی برای اخذ رای اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی شدند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، عبدالله حبیبی و معصوم استانکزی نامزدان وزارت دفاع ملی و ریاست امنیت ملی امروز چهار شنبه ۱۹ جوزا از سوی معاون دوم ریاست جمهوری به مجلس نمایندگان معرفی شدند.

محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری هنگام معرفی نامزد وزیر دفاع و نامزد ریاست امنیت ملی، این نامزدان را با تجربه و مدیر خوب توصیف کرد و از نمایندگان مجلس خواست به آنان را تایید دهند.

آقای دانش گفت: "از نمایندگان ملت جدا تقاضا می کنم که به این شخصیت ها رای تایید دهند تا نیروهای امنیتی به شکل درست بتوانند به وظایف خود عمل کنند".

وزارت دفاع ملی بیش از یک سال و ریاست امنیت ملی نیز چندین ماه است که توسط سرپرستان اداره می شوند.

اعضای مجلس، می گویند که کنترل نهادهای امنیتی توسط سرپرستان، میزان هماهنگی و جدیت عمل نیروهای امنیتی را پایین می آورد و آنان پیش از این بار ها از حکومت خواسته اند که نامزدان نهادهای امنیتی را به مجلس معرفی کنند.

عبدالله حبیبی و معصوم استانکزی نزدیک به یک ماه است که از سوی رییس جمهور غنی به عنوان سرپرست وزارت دفاع و ریاست امنیت ملی معرفی شده اند.

در همین حال، شماری نمایندگان مجلس می گویند، از آنجای که کشور در شرایط حساس امنیتی قرار دارند، نمایندگان مجلس به نامزدان معرفی شده رای اعتماد خواهند داد تا خلای رهبری در نهادهای امنیتی پر شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.