سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نفت برنت همچنان بالای 50 دلار/ پیشبینی افزایش بهای نفت در روزهای آتی

معاملات نفتی در روزهای اخیر شاهد بیشترین بهای نفت در هفت ماه گذشته بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، معاملات نفتی در روزهای اخیر شاهد بیشترین بهای نفت در هفت ماه گذشته بود. عواملی چون حملات به زیرساخت‌های نفتی نیجریه و کاهش ذخایر استراتژیک آمریکا علت بالا ماندن بهای نفت در روزهای اخیر گزارش شده است.

بر این اساس، نفت خام برنت برای تحویل در ماه اوت با 3 سنت کاهش، به 50.52 دلار در بشکه رسید. کانامه گوکن، کارگزار بورس توکیو در این باره گفت: همزمان با بالا رفتن بهای نفت برنت به بیش از 50 دلار، بهای جهانی نفت با شروع به کار مجدد پالایشگاه‌های فرانسه پس از اعتصاب و نیز حمله به خط لوله نفت نیجریه روند صعودی خود را ادامه می‌دهد. بنابر گزارش منابع معتبر، پس از انفجار خط لوله‌ انتقال نفت در نیجریه، تولید نفت سبک این کشور به رقم 170 هزار بشکه در روز رسید. همچنین گزارشها‌ی منابع آمریکایی حاکی است ذخایر استراتژیک این کشور در هفته جاری کاهشی 3.5 میلیون بشکه‌ای را تجربه کرد.

از سوی دیگر، علی رغم شکست نشست اوپک درباره رسیدن به راهبردی در تولید نفت خام، معامله‌گران نفتی اعلام کردند رژیم سعودی وعده داده است عرضه نفتی سیل‌آسا به بازار جهانی نخواهد داشت. 

با وجود شرایط مساعد برای افزایش بهای نفت، معامله‌گران منتظر آمارهای کشور چین برای ماه می هستند. مجموعه شاخص‌های چین نشان می‌دهد دومین اقتصاد بزرگ جهان رشد ثابتی داشته است و شتابی در رشد اقتصادی این کشور مشاهده نشده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.