عربستان سعودی در نظر دارد به منظور کاهش وابستگی به نفت، ظرفیت تولید 12.5 میلیون بشکه‌ای را تا سال 2020 حفظ کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ؛ عربستان سعودی در نظر دارد سطح ظرفیت تولید نفت خام خود را تا سال 2020 ثابت نگه دارد. کابینه عربستان در جلسه خود "طرح تحول ملی" را که یکی از برنامه‌های "چشم‌انداز عربستان در سال 2030" است، تصویب کرد. این طرح روز دوشنبه در پی ارائه اصلاحات اقتصادی جدید دولت برای کاهش وابستگی کشور به نفت تصویب شد.

"طرح تحول ملی" بخشی از چشم‌انداز 2030 عربستان است که چندی پیش از سوی شاهزاده محمد بن سلمان—فرزند بانفوذ پادشاه این کشور—پیشنهاد شد. طرحی بلندپروازانه برای کاهش وابستگی اقتصادی عربستان به نفت که هدف آن، انجام اصلاحات اقتصادی، فروش سهام شرکت نفتی آرامکو تا سال 2018 و سرمایه‌گذاری در منابع جدید انرژی است.

رابین میلز، مدیر ارشد موسسه مشاوره قمر انرژی در دبی می‌گوید: عربستان یا باید افزایش صادرات نفت خام خود را کنترل کند یا به ظرفیت کامل تولید برسد.

عربستان بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان با خروجی 12.5 میلیون بشکه در روز است و با توجه به پیش‌نویس برنامه تحول ملی، این حجم صادرات تا سال 2020 در همین سطح باقی می‌ماند و در ازای افزایش حجم تولید نفت، 4 درصد به تولید انرژی‌های تجدیدپذیر تا پایان سال 2020 افزوده می‌شود؛ در همین راستا 53 میلیارد دلار از یارانه برق و آب کاسته خواهد شد. کاهش هزینه‌های دولت عربستان و کاهش سطح یارانه‌های بخش انرژی حدود 13.5 درصد به تولید ناخالص داخلی این کشور کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
با این کار آل سعود در حال خود زنی و خود کشی است !!!!!!!
رژیمی که با دسیسه های انگلیس خبیث بر سرزمین حجاز و حرمین شریفین حاکم شده است ، روزهای عمر پلیدش را طی می کند .
آخرین اخبار