سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمجید سایت فدراسیون جهانی از عملکرد والیبال ایران

سایت فدراسیون جهانی والیبال با انتشار مطلبی به تمجید از عملکرد ملی‌پوشان والیبال در رقابت های گزینشی المپیک پرداخت.

به گزارش  گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سایت فدراسیون جهانی والیبال FIVB در گزارشی از پایان رقابت‌های انتخابی المپیک و نحوه گروه‌بندی تیم‌ها به تمجید از ایران پرداخت و شاگردان لوزانو را جزو مدعیان صعود به مرحله یک هشتم نهایی المپیک دانست.

پس از به اتمام رسیدن پیکارهای انتخابی المپیک تکلیف دوازده تیم راه یافته به این رقابت‌ها مشخص شد تا تیم‌های برزیل، ایتالیا، آمریکا، فرانسه، کانادا و مکزیک در گروه اول و تیم های لهستان، روسیه، ایران، آرژانتین، کوبا و مصر در گروه دوم برای رسیدن به خوش رنگ ترین مدال المپیک با هم رقابت کنند.

سایت فدراسیون جهانی در گزارش خود به بررسی وضعیت تیم‌های حاضر در دو گروه پرداخت و درباره گروه دوم که ایران در آن حضور دارد نوشته است: "در گروه دوم رقابت نزدیکی بین جهان و المپیک وجود دارد به این معنا که روسیه قهرمان آخرین دوره المپیک به مصاف لهستان آخرین قهرمان جهان می‌رود. لهستانی ها هر چند در لیگ جهانی در هر چهار دیدار روسیه را شکست دادند اما در مسابقه های انتخابی المپیک که در آلمان برگزار شد مقابل تیم سوم جهان تن به شکست دادند و این چیزی است که استفان آنتیگا باید در نظر داشته باشد."

در ادامه این گزارش آمده است: " ایرانی‌های همیشه در حال پیشرفت که حالا تحت هدایت رائول لوزانوی آرژانتینی قرار دارند چهارچشمی حواسشان به لهستان و روسیه است و آنها را رها نخواهند کرد. آنها در آخرین دیدار خود برابر لهستان در چهار ست این تیم را شکست دادند. هرچند این دیدار در شرایطی برگزار شد که لهستان صعودش به المپیک را قطعی کرده بود."

در گزارش FIVB از آرژانتین هم به عنوان یکی از تیم های مدعی صعود از گروه نام برده شده است. از کوبا تیمی در حال تلاش برای تکرار خاطره خوش المپیک 1976 مونترال یاد شده و مصر نیز از نظر نگارنده مطلب تنها می تواند تلاش کند تا برای نخستین بار جزو ده تیم برتر المپیک قرار بگیرد.

تیم ملی والیبال ایران با قرار گرفتن در رتبه دوم مسابقات انتخابی المپیک 2016 ریو موفق شد برای نخستین بار در تاریخ این رقابت‌ها راهی مسابقات المپیک شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.