سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

کرمانشاه باید 300 محیط بان داشته باشد

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه از کمبود محیط‌ بان در کرمانشاه خبر داد و افزود: بر اساس استانداردها کرمانشاه باید 300 محیط بان داشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ غلامحسین کاظمی از وجود 300 هزار هکتار منطقه تحت مدیریت محیط زیست در استان خبر داد.

وی با بیان اینکه این وسعت حدود 6.3 درصد از مساحت استان را به خود اختصاص می‌دهد، یادآوری کرد: نقاط تحت مدیریت ما شامل مناطق حفاظت شده، مناطق تیراندازی و شکار ممنوع، پناهگاه حیات وحش و اثرطبیعی ملی غار قوری قلعه است.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه از تنوع زیستی غنی مناطق محیط زیست استان یاد کرد و ادامه داد:35 گونه پستاندار، 33 گونه ماهی، 33 گونه خزنده و حدود 1200 گونه گیاهی در این مناطق وجود دارد.

کاظمی برخی از این گونه‌ها را در معرض انقراض دانست و تصریح کرد: پلنگ، شوکا، سیاه‌گوش، سمندر کردستانی، سوسمار کرمانشاهی و از بین پرندگان نیز کرکس و شاهین در معرض انقراض هستند.

وی حفظ این حیوانات را نیازمند مشارکت همه مردم دانست و افزود: محیط زیست با تنهایی با توان و امکاناتی که دارد نمی‌تواند از تمام گونه‌ها حفاظت کند.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه اظهار کرد: ما در استان 300 هزار هکتار مناطق تحت مدیریت داریم که بر اساس استانداردها، باید به ازاء هر هزار هکتار یک محیط بان داشته باشیم.

به گفته این مسئول، این در حالی است که اکنون در استان کرمانشاه 60 تا 70 محیط بان داریم که استخدام افراد جدید نیازمند مجوز و اعتبار است.

انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.