سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

اولویت اشتغالزایی در بخشهای خدمات ، گردشگری ، صنایع دستی و فناوری اطلاعات

وزیر کار ، تعاون و رفاه اجتماعی گفت : بیشترین نرخ بیکاری در صنایع بزرگ استان اصفهان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی در در کمیسیون کارگری استان اصفهان  با بیان اینکه این استان صنعتی و بزرگ است گفت : ایجاد اشتغال در صنایع بزرگ این استان دیگر جوابگو و به صرفه نیست و باید به سمت اشتغالزایی در بخشهای خدمات ، گردشگری ، صنایع دستی و فناوری اطلاعات پیش برویم.
علی ربیعی افزود:برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال 15کارشناس بین المللی به ایران دعوت شده اند و تمام راهکارهای کاربردی برای ایجاد اشتغال بررسی شده است.
وی ابراز امیدواری کرد که مشکل اشتغال در کشور تا پایان سال تا حدی رفع شود.
استاندار اصفهان هم در این نشست با بیان اینکه استان اصفهان با 9 هزار واحد صنعتی بزرگ و کوچک 10 درصد کارگران کشور را در خود جای داده است گفت : نرخ رشد بیکاری در استان اصفهان 2 درصد بیشتر از میانگین کشوری است و نیمی از نرخ رشد جمعیت در این استان را مهاجران تشکیل می دهند .
رسول زرگر پور با اشاره به اینکه مصوبات شورای عالی کار در اواسط سال به دست استانها می رسد افزود : این مصوبات باید قبل از شروع سال به استانها ابلاغ شود و تسهیلاتی که برای توسعه اشتغال در نظر گرفته شده است کامل پرداخت شود .
وی گفت : بانکها در پرداخت تسهیلات کوتاهی می کنند و در برخی از موارد مبلغ تسهیلات نظر گرفته شده را به نصف کاهش می هند .
استاندار با بایان اینکه سازمان تامین اجتماعی پرمخاطب ترین سازمان اجتماعی است تاکید کرد : متاسفانه مصوباتی که برای این سازمان در تهران تصویب می شود یا به استانها ابلاغ نمی شود یا درست اجرا نمی شود که باید برای این موضوع هم در خود تهران برنامه ریزی شود.
زرگر پور با اشاره به واردات بی رویه کالا افزود: واردات کالاهایی که در ایران ساخته می شود کمر تولید را شکسته و نباید خودمان را به کشور های دیگر بدهکار کنیم .
وی گفت: نوع برخورد قضایی با کارخانه های ورشکسته باید کمی بهتر شود تا آنها بتوانند به فعالیت خود ادامه داده و کارگران خود را اخراج نکنند و باید با تشکیل کارگروه تسهیل و بسته حمایتی صنعت و صادرات بخشی از مشکلات تولید شود .


انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.