سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کدام تیم‌ها حریف ایران در ریو خواهند بود؟

تيم ملي واليبال ايران در رقابت‌های المپيك 2016 ريو با تيم هاي لهستان، روسيه و آرژانتين هم‌گروه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی والیبال ایران امروز و در چارچوب ششمین روز مسابقات انتخابی المپیک ریو موفق شد با غلبه بر تیم قدرتمند لهستان جواز حضور در مسابقات المپیک را از آن خود کند.

رقابت‌های  واليبال مسابقات المپيك در دو گروه شش تيمي برگزار مي‌شود و تيم ها بر اساس رتبه اي كه در پايان سال ۲۰۱۵ ميلادي در رده بندي فدراسيون بين المللي كسب كرده بودند، در اين دو گروه جاي مي گيرند.

در حال حاضر حضور ۱۰ تيم ايران، برزيل، آرژانتين، آمريكا، كوبا، ايتاليا، لهستان، روسيه، فرانسه و مصر در اين دوره از بازي هاي المپيك قطعي شده است.

بر اساس رتبه اين تيم‌ها، برزيل، ايتاليا، آمريكا و فرانسه در گروه A و تيم هاي لهستان، روسيه، آرژانتين و ايران در گروه B قرار مي گيرند.

در صورت صعود يكي از تيم هاي استراليا و كانادا، اين تيم در گروه A قرار مي گيرد و در اين شرايط كوبا در گروه B جاي خواهد گرفت. گروه مصر نيز پس از مشخص شدن ديگر تيم راه يافته به المپيك تعيين خواهد شد.

تيم هاي مكزيك، تونس، الجزاير و شيلي رقابت خود را از شنبه ۱۵ خرداد براي كسب سهميه المپيك آغاز كرده اند. در پايان اين مسابقات كه در مكزيك برگزار مي‌شود آخرین تیم راه یافته به المپیک هم مشخص خواهد شد.

گفتنی است والیبال از المپیک 1964 وارد مسابقات شد و در 13 دوره گذشته اتحاد جماهیر شوروی با 3 طلا، 2 نقره و یک برنز پر افتخارترین تیم مسابقات به شمار می رود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۵۵ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
تیم ملی فوتبال اصن یه چیز اضافه ای است که موجب هدر رفتن سرمایه های ملی و بیت الما شده.اگه سرمایه گذاری فوتبال یا دستمزد آقای کی روش رو صرف ورزش های دیگه کنن خیلی خوب میشه.تازه جالبه که بعضی از بازیکنان تیم ملی فوتبال سربازی هم نمیرن...!!!! احتمالن به خاطر افتخار آفرینیشون تو تیم ملیه...
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
ای خدا چرا شر این لهستان از سر ما کم نمیشه!!!!!!!!!!!!!