سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه ؛

آمار بیکاری استان تقریبا دو برابر میانگین کشوری است

استاندار کرمانشاه گفت:بر اساس آمارهای موجود آمار بیکاری استان تقریبا دو برابر میانگین کشوری است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ اسدلله رازانی  ادامه داد:این رشد بیکاری از 20 سال پیش آغاز شده است. امروز کار را به جایی رسانده که آمار بیکاری در کرمانشاه تقریبا دو برابر کشور است. تا پیش از سال 1375 آمار بیکاری استان در حد میانگین کشوری قرار داشت اما از همان سال که آثار جنگ خود را نشان داد بیکاری استان رشد پیدا کرد.

 رازانی معرفی پتانسیل‌ها جهت جذب سرمایه گذاران را یکی از اقدامات اصلی در زمینه رفع بیکاری عنوان کرد و افزود: یکی از پتانسیل‌های اساسی استان کشاورزی است زیرا هم خاک حاصلخیز و هم منابع مناسب آب را در استان در اختیار داریم.
 
وی گفت: کرمانشاه تنها استانی است که هم با قسمت عرب نشین و هم با قسمت کردنشین کشور عراق مرز مشترک دارد و این استان قطب غرب کشور است و در حال حاضر چهار استان غربی کشور از جمله همدان، کردستان،  ایلام و لرستان را نیز در بسیاری زمینه‌ها حمایت می‌‍کند و خدمات ارائه می‌دهد.
 
 رازانی  افزود:سال گذشته شش میلیارد دلار کالا به کشور عراق صادر شده که از این میزان نیمی از آن از طریق مرزهای استان کرمانشاه و نیم دیگر آن از طریق مرزهای چهار استان کردستان، آذربایجان غربی، ایلام و خوزستان بوده است.
 
استاندار کرمانشاه توریسم درمانی را نیز از پتانسیل‌ها و فرصت‌های کرمانشاه عنوان کرد و افزود: ما سالانه حدود 20 هزار بیمار از کردستان عراق پذیرش می‌کنیم و قطعا این فرصت خوبی برای توسعه توریسم درمانی در استان است.


انتهای پیام/ح
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.