به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اجرای طرح های کشاورزی تنگ کنشت برای 1500 نفر اشتغالزایی می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛خسرو شهبازی ادامه داد:اراضی تنگ کنشت در 12 کیلومتری کرمانشاه قرار دارد و2800 هکتار از این اراضی در اختیار ارتش قرار داد و این اراضی با توجه به منابع آبی که دارند از موقعیت خوبی برای کشاورزی برخوردار هستند.
 
وی  با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با ارتش صورت گرفته تا بتوان در این منطقه فعالیت‌های کشاورزی انجام داد افزود: این اراضی دارای یک دهنه چشمه و دو دهنه چاه هستند که برای احداث  سد بر مسیر این چاه ها اعتباری بالغ بر 307 میلیارد ریال  نیاز دارد.
 
 شهبازی گفت:طرح‌هایی که برای اجرا در این اراضی پیشنهاد شده احداث 100 هکتار گلخانه مدرن است که راه اندازی آن سه هزار میلیارد ریال تسهیلات می‌خواهد.اجرای این طرح 1200 نفر اشتغالزایی دارد و سالانه 30 تا 40 هزار تن محصولات گلخانه‌ای شامل انواع گیاهان زینتی، سبزی و صیفی و میوه جات تولید خواهد داشت.
 
وی  با بیان اینکه طرح دوم ما برای این اراضی ایجاد 150 هکتار باغات مدرن است که اعتباری بالغ بر 75 میلیارد ریال نیاز دارد افزود:طرح دیگر پیش بینی شده در این زمین‌ها احداث 90 هکتار باغ پسته است که می‌توان سالانه سه تن پسته از آن برداشت کرد.
 
  به گفته شهبازی در مجموع طرح‌های ما در این زمین‌ها می‌تواند زمینه احداث شهرک کشاورزی 300 تا 400 هکتاری در نزدیکی شهر کرمانشاه را فراهم کند که می‌تواند 1500 نفر اشتغالزایی داشته باشد و در این زمینه نیازمند همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هستیم.

انتهای پیام/ح
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.