سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری همایش منطقه ای سالک در جوین

همایش منطقه ای سالک به میزبانی شهرستان جوین با حضور کارشناسان این بیماری در استان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد رئیس شبکه بهداشت شهرستان جوین در این همایش با اشاره به موفقیت های شهرستان جوین در کنترل بیماری سالک گفت : در سال 90 ما 400 مورد ابتلا به بیماری سالک رو داشته ایم که در سال گذشته این امار به 66 مورد کاهش یافته و ما هرساله 55 درصد کاهش بیماری را دداشته ایم.

دکتر محمدرضا قزلقارشی افزود: هدف همایش آشنایی گروه های هدف با روش های جدید درمان ْ کنترل و پیشگیری از بیماری سالک است که در این همایش کارشناسان کاردانان بهورزان و دهیاران شهرستان های سبزوار ْ جوین ْ جغتای ْ نیشابورْ اسفراین ْ داورزن ْ خوشاب ْ رودابْ گرمه ْ جاجرم حضور دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار هم دراین همایش گفت : در ایران 17 استان آلوده وجود دارد که در محدوده سبزوار و همجوار آن کانون های این بیماری را داریم در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار پنج مرکز تخصصی درمان سالک با ارائه خدمات رایگان درمانی را تعریف کرده ایم.

دکترمسعودی فر افزود: این بیماری مشترک بین انسان و دام است و در هیچ کجای دنیا بحث ریشه کنی در هدف وجود ندارد و هدف کنترل بیماری است به نحوی که به عنوان یک مشکل بهداشتی در منطقه مطرح نباشد.

کارشناس ارشد مرکز ملی تحقیقات سلامت کشور هو در ادامه این همایش گفت : بیماری سالک یک بیماری انگلی است که درمناطق مانند جوین از نوع روستای می باشد .

رضا جعفری افزود: سالک با گزش پشه خاکی ا زمخازن بیماری به انسان منتقل می شود که درجوین از جوندگان این انتقال صورت می گیرد.

وی با اشاره به راه های کنترل و پیشگیری این بیماری گفت : به غیر از اقداماتی که سازمان ها و ارگان ها انجام می دهند یک سری اقدامات و کارها را مردم بر اساس آموزشهایی که به آنها داده می شود برا ی پیشگیری باید انجام دهند. مانند استفاده از پشه بند ْ نصب توری به درب و پنجره ها ْ استفاده از مواد دور کننده ْ و حشره کش ها ْ تردد کمتر در ساعاتی که گزش پشه بیشتر است.

انتهای پیام//

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.