سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قالیباف:

ولایت فقیه مرکز نظام منظومه‌ای جمهوری اسلامی ایران است

شهردار تهران گفت: امام خمینی (ره) بر اساس دو رکن جمهوریت و اسلامیت پایه‌های حرکتی انقلابی خود را آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم تجدید میثاق کارکنان شهرداری تهران با آرمان‌های امام خمینی (ره) که صبح امروز چهارشنبه در مرقد مطهر کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: خدواند را شاکرم که در بیست و هفتمین سالگرد ارتحال بنیان گذار انقلاب اسلامی در حضور یادگار آن امام راحل و با همکاری اعضای شورای عالی استان و رئیس شورای شهر تهران توفیق حضور در مرقد آن امام راحل را داشته باشم.

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن در ماه شعبان و در آستانه ماه ضیافت الهی از خدواند بزرگ در این مکان مقدس برای شفائت مجروحین دعا کرده و امیداورم همه ما بتوانیم راه امام را تحت لقا رهبر معظم ادامه دهیم.

شهردار تهران گفت: بنده معتقدم که حضرت امام خمینی یک شخص نبوده بلکه ایشان آرمان‌ها و خواسته‌های تاریخی مسلمان بوده‌اند.

قالیباف در ادامه تصریح کرد: در حقیقت حضرت امام خمینی (ره) نمادی از استقلال خواهی، آزادی طلبی، مردم سالاری و در راس همه این‌ها نمادی از دین گرایی در مقطع‌ای از تاریخ بوده است.

وی افزود: امام با تکیه بر دو اصل جمهوریت و اسلامیت حرکت انقلابی خود را آغاز کردند و نباید فراموش کنیم که نظام مقدس جمهوری اسلا می ایران به شکل منظومه‌ای و نگاه غیر منظورمه‌ای  به آن ظلم به انقلاب و آرمان‌های امام راحل است.

شهردار تهران گفت: امام خمینی (ره)  همیشه خود ملزم به رعایت لوازم و شرایط این منظومه می‌دانست و در حقیقت مرکز این منظومه ولایت فقیه است و ما نیز در این راستا حرکت می‌کنیم.

قالیباف در ادامه تصریح کرد: امروز پیروان امام کسانی هستند که بر اساس دو رکن اسلامیت و جمهوریت حرکت می‌کنند و این در حقیقت میراثی است که از آن امام راحل و شهدا به ما رسیده است و ما نیز میراث دار آنها هستیم.

وی گفت: در بیست و هفتمین سالگرد آن امام راحل در اینجا آمده‌ایم تا بیعتی دوباره با آرمان‌های امام داشته باشیم و این تنها راه عزت مسلمین، ملت و تدام جامعه اسلامی و همچنین تدوام مبارزه با ضالمین و دفداع از مظلمین است که  ادامه دهنده این راه تحت رهبری مقام معظم رهبری خواهیم بود.

شهردار تهران عنوان کرد:  مطمئن باشید تا زمانی که در مسیر امام (ره) که مسیر سنت‌های الهی است حرکت می‌کنیم بدون شک پیروزی برای جامعه ما و مسلمین در برابر مستکبرین یک وعده الهی است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.