سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

معرفی توانمندی های گردشگری فارس از طریق بخش خصوصی

معاون گردشگری و زیارتی استانداری فارس گفت: بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان باید در زمینه معرفی توانمندی های گردشگری استان فعال شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شاپور رستمی با بیان این خبر افزود: البته این معرفی نباید به شهر شیراز محدود شود بلکه داشته ها و ظرفیت های تمام شهرستان های استان باید به مردم کشورمان معرفی شود تا تمام بار مسائل گردشگری و سفر متوجه شهر شیراز نباشد و سایر شهرستان ها نیز در ایام مختلف پذیرای میهمانان و گردشگران باشند. 
وی افزود: ارائه خدمات مطلوب به گردشگران در استان فارس باید در طول سال انجام شود تا شاهد جذب هر چه بیشتر گردشگر باشیم. 

رستمی با بیان اینکه بخش خصوصی نقش مهمی در توسعه گردشگری دارد اظهار کرد: از آنجا که ظرفیت اعتبارات دولتی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری محدود است، بخش خصوصی باید با تمام توان و ظرفیت وارد این عرصه شود.  
معاون استاندار فارس اضافه کرد: توسعه، تقویت و استمرار گردشگری در استان نیازمند ایجاد بسترهای مناسب گردشگری است که هر چه شرایط حضور و فعالیت بخش خصوصی فراهم شود، رونق و توسعه اقتصادی استان بیشتر می شود. 
او ادامه داد: یکی از اقدامات مهم در حمایت از بخش خصوصی و توسعه بسترهای گردشگری، تهیه بسته‌‌ های فرهنگی گردشگری برای گردشگران است تا بتوانیم هر چه بهتر فرهنگ و تمدن غنی اسلامی و ایرانی را به گردشگران معرفی کنیم.  

رستمی افزود: با توجه به اینکه در ماههای نخست تعطیلات تابستان هستیم بنابراین ضروری است که ظرفیت های گردشگری استان در سطح ملی معرفی شود تا مسافران تابستان، فارس و شیراز را به عنوان یکی از مقاصد سفر خود انتخاب کنند. 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در ستاد سفرهای نوروزی استان افزود: در ایام نوروز برنامه ریزی های منسجم و مناسبی برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران انجام شد و ما در نوروز امسال شاهد رونق گردشگری نه تنها در شیراز بلکه در تمام استان بودیم. 

رستمی تصریح کرد: شهر شیراز به برکت وجود حرم مطهر امامزادگان واجب التعظیم و در راس آنها حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) یکی از مقاصد اصلی سفر در طول سال و به ویژه ایام تعطیلات است به طوری که در 20 روز تعطیلات نوروز امسال بیش از چهار و نیم میلیون نفر این امام زاده را زیارت کردند. 

رستمی بیان کرد: فارس از جاذبه های منحصر به فرد گردشگری در بخش های مختلف از جمله تاریخی، فرهنگی، عشایری، ادبی و طبیعی برخوردار است که همه بخش ها باید به صورت موازی در کنار هم تقویت و توسعه یابد. 
انتهای پیام/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.