شیراز؛

حضور انستیتو سلول های بنیادی شیراز در نخستین جشنواره ملی و کنگره بین المللی

انستیتو سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نخستین جشنواره ملی و کنگره بین المللی علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، حضوری فعال داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ انستیتو سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در این جشنواره با برپایی غرفه، توانمندی ها و دستاوردهای خود را معرفی کرد.
از ابتدای سال 1389مجموعه آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی مرتبط با این موضوع، تحت عنوان کمیته تخصصی سلول های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، فعالیت داشته است.
انستیتو سلول های بنیادی و پزشکی ترمیمی از سال 1392، فعالیت خود را با هدف همکاری های بین رشته ای، بین پژوهش های علوم پایه و بالینی ادامه داده است؛ هدف اصلی این انستیتو، گسترش کاربرد بالینی طرح های تحقیقاتی در حیطه سلول درمانی و پزشکی بازساختی است که امیدهای فراوانی را برای تشخیص و درمان بسیاری از ضایعات، ایجاد کرده است.
این انستیتو، در برج پژوهشی محمد رسول الله(ص) دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار دارد و دارای تجهیزاتی مانند اتاق تمیز و آزمایشگاه هایی است که در حال تجهیز هستند؛ همچنین با مراکز بالینی مانند مرکز سلول درمانی غدیر در بیمارستان مادر و کودک غدیر و مرکز رشد سلول های بنیادی و مهندسی بافت دانشگاه شیراز، همکاری دارد.
شناسایی و ارزیابی وضعیت دانشگاه در حیطه های مرتبط با سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، همکاری بین گروهی با مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی و مراکز علمی غیرعلوم پزشکی در زمینه های مهندسی بافت و پزشکی بازساختی، ارزیابی کلی طرح های تحقیقاتی دانشگاه در زمینه سلول های بنیادی، اجرای طرح های سلول درمانی در فاز آزمایشگاهی، پیش بالینی و کارآزمایی بالینی، برگزاری دوره ای سمپوزیوم سلول درمانی و پزشکی بازساختی، برپایی کارگاه های آموزشی برای آشنایی با روش های آزمایشگاهی مرتبط با این حیطه، بخشی از فعالیت های انستیتو سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.
آزمایشگاه سلول های بنیادی مرکز تحقیقات پیوند اعضا، مرکز تحقیقات بیماری های استخوان و مفاصل، آزمایشگاه سلول های بنیادی گروه علوم تشریح دانشکده پزشکی، آزمایشگاه مرکزی این دانشکده، آزمایشگاه سلول های بنیادی مرکز تحقیقات سرطان شناسی، مرکز تحقیقات فناوری ترانس ژنتیک و مرکز پژوهشی فناوری های نوین و مهندسی علوم زیستی دانشگاه تهران، از جمله مراکز پژوهشی همکاری با این انستیتو هستند.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار