سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خاش

اجرای پروژه های آب رسانی و برق برای خانواده های عشایر خاش

بخشدار مرکزی خاش گفت: تنوع اقليم آب و هوايي و پوشش گياهي مناسب در بخش مرکزی خاش به عنوان یکی از وسیعتربن بخشهای کشور با 10000 کیلومتر مربع وسعت موجب سازگاري و شكل گيري یکی از بزرگترين جوامع عشايري در استان سیستان و بلوچستان شده و اين بخش را به یکی از قطبهای عشاير تبديل كرده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛مجتبی شجاعی افزود: از جمعیت حدود 70 هزار نفری بخش مرکزی خاش حدود 17000 نفر متعلق به جامعه پرتلاش عشایری و در 5 کانون عشایری پشت گیابان، قادر آباد، سنگان، دهانه دستگرد و تیغ آب هستند که سهم مهمی در تولید و اقتصاد منطقه و همچنین کمک به برقراری امنیت و مرزداری دارند .

وی ادامه داد: با توجه به جمعیت و تاثیرگذاری این قشر از جامعه اداره هاي مختلف شهرستان در بودجه هاي سنواتي عشاير را به طور ويژه مد نظر قرار دهند.

شجاعی ادامه داد: علی رغم دیدگاه مثبت به این قشر از جامعه و اداده عمومی برای رفع مشکلات عشایر در کنار خدمات ارزشمندی که از ابتدای انقلاب در تامین نیازهای زیرساختی عشایر صورت پذیرفته است اما نیاز به توسعه خدمات بالاخص در بخش اموزشی و بهداشتی و زیرساختی به این جامعه ضروری است .

وی ادامه داد:در تخصیص اعتبار به مهمترین نیازهای عشایر بخش مرکزی توسعه و نگهداری راه های عشایری و تامین آب شرب انسانی و دامی با خودروهای تانکر آبرسانی است و مسلماً کمبود اعتبار و عدم تامین اعتبار برای مهمترین نیازهای عشایر در ارائه خدمات به عشایر مشکل ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.