سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهشان پور در همایش چشم انداز اقتصاد ایران؛

وصول 24 هزار میلیارد ریال از بدهی‌های صندوق بازنشستگی

معاون اقتصادی صندوق بازنشستگی کشور گفت:بااقدامات صورت‌گرفته، 24 هزارمیلیارد ریال از مطالبات معوق صندوق از دولت وصول شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود شهشان پور معاون اقتصادی و سرمایه گذاری صندوق بازشستگی کشوری در همایش چشم انداز اقتصاد ایران در سال 95 که صبح امروز (سه شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: صندوق بازنشستگی برای پرداخت مستمری بازنشستگان با کسری نقدی مواجه شد که توانستیم 24 هزار میلیارد از مطالبات معوقه را از دولت، دستگاه‌ها و سازمان‌ها پیگیر و وصول کنیم.

وی با اشاره به اقدامات ساختاری و زیر بنایی تاکید کرد: هولدینگ حمل و نقل گردشگری، هولدینگ قضایی، دارویی کشاورزی، عمران و ساختمان، بورس، بانک، بیمه و امور سهام و نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاه‌ها از 6 هولدینگ تخصصی ساختاری و زیر بنایی تشکیل شده است.

شهشهانی پور در خصوص تدوین ساختار و روابط استراتژیک در شرکت های زیر مجموعه از طریق هولدینگ های تخصصی افزود: هماهنگی استراتژیک و پرهیز از رقابت شرکت های هم رشته در بازار ، هم افزایی تمرکز یافته در معاملات ، مبادلات  و ارتقا چانه زنی با اشخاص ثالث ، بهره برداری از امکانات تخصصی گروه و رفع نیاز ها، تبادل دانش ، تجارب و مهارت ها ، ارزش افزایی از طریق سهم بیشتر بازارهای داخلی و خارجی و توسعه سرمایه گذاری ها، تامین مالی و نقدینگی و اصلاح ساختار هزینه ها از جمله اقدامات مهم تدوین شده در تشکیل هولدینگ ها هستند.

وی از ساماندهی چارت معاونت سرمایه گذاری و امور اقتصادی خبرداد و گفت: دستورالعمل مراحل تنظیم و انعقاد قرارداد در هولدینگ ها ی تخصصی ، دستورالعمل اجرایی کمیته امور سرمایه گذاری ها و سرمایه برداری ها ، دستورالعمل بودجه سالانه شرکت های تحت پوشش صندوق و سرمایه گذاری ها نیز از اقدامات موثری هستند که سعی کرده ایم با ایجاد این دستورالعمل ها ، حجم وظایف 2 مدیریت کل را غنی کنیم.

شهشهانی پور ادامه داد: با تشکیل کمیته ساماندهی، پس از شناسایی شرکت های مشترک ، اخذ گزارش و نظرات کارشناسی هولدینگ های تخصصی مربوط، با بررسی وضعیت و تحلیل دقیق هر یک از شرکت ها ، استراتژی مناسب تدوین می شود و نیز این اعمال نظارت بر بودجه ها و دنبال کردن برنامه ها تداوم خواهد داشت.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به بخش اجرایی مطرح کرد : با تمرکز بازرگانی خارجی کلان شرکت های بزرگ خارج از کشور، به کارگیری نیروی انسانی محلی در راستای بهره برداری مفید از فضای پسا برجام و با استفاده از نیروی متخصص داخلی شرکت ها، توفیق پیدا کرده ایم تا شرکت صبا اورسیز را در لندن به ثبت برسانیم.

وی تصریح کرد: خرید 51 درصد از سهام شرکت پتروشمیران، پروژه پتروشیمی اوره آمونیاک مسجد سلیمان ، ساخت هتل لوکس در خیابان مریم و ... با همکاری و تمرکز بین همکاران و هولدینگ ها به سرانجام رسید.

** ثروت صندوق بازنشستگی 20 هزار میلیارد است/ بدهی به بانک نداریم

در ادامه این همایش محمود اسلامیان مدیر عامل صندوق بازنشستگی اظهار داشت: صندوق بازنشستگی کشوری 20 هزار میلیارد تومان سرمایه دارد که با اتکا به آن، می تواند شرایط مناسب تری را در ارتقا حوزه های اقتصادی ایجاد کند.

وی ادامه داد: با توجه به هم افزایی در هولدینگ های تخصصی و علی رغم مشکلات اقتصادی کشور، روند سود آوری شرکت ها و هلدینگ ها در طی 3 سال گذشته، 30 تا 35 درصد در حوزه های اقتصادی افزایش داشته است.

اسلامیان با بیان اینکه در حال حاضر صندوق هیچ عمده بدهی به بانک ندارد، افزود: پس از برجام و مذاکرات انجام شده با شرکت ها، تمرکز اصلی ما بر حوزه اعتبارات و سرمایه ها قرار دارد تا بتوانیم سود بالای شرکت های مشخص شده را تبدیل کنیم، بنابراین در حال حاضر صندوق، بدهی به بانک ندارد.

وی ادامه داد: با ثبت شرکت صبا اورسیز در لندن و تعامل با بیمه و شرکت های بزرگ صنعت هوایی در دنیا ، به دنبال گسترش فعالیت ها و بهبود شرایط فعلی هستیم.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی با اشاره به اینکه برای انتقال تکنولوژی و دانش فنی آمادگی داریم، مطرح کرد: امیدواریم بتوانیم با هم افزایی در شرکت  و هو لدینگ ها، تا آنجایی که مقدور است سود مجموعه را برگردانیم.

وی ادامه داد: ما در مجموعه صندوق بازنشستگی متاسفانه از فرصت های به وجود آمده در کشور، به دلایل ساختاری کمترین استفاده را کرده ایم در حالی که با حل مسئله برجام ، هنر ما باید عبور از بحران اقتصادی و تقویت اقتصاد صندوق باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.