سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد

راههای سرعت بخشیدن واگذاری طرح های دولتی به بخش خصوصی

راههای سرعت بخشیدن واگذاری طرح های دولتی به بخش خصوصی در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی مشخص شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛استاندار یزدگفت :   مدیران دستگاههای دولتی با توجه به مصوبه هیات وزیران و دستورالعمل سازمان مدیریت و برتامه ریزی با اقتدار به واگذاری طرح ها اقدام کرده و ابهامات ضوابط و نحوه واگذاری را با صراحت و به صورت ساده و روان مشخص کنند.

"سیدمحمد میرمحمدی " در این جلسه با اشاره به لزوم شفاف سازی مشخصات طرح های آماده واگذاری به بخش خصوصی ، عنوان کرد : در این طرح ها باید امکانات موجود ، تغییر و عدم تغییر کاربری طرح ، میزان آورده دولت در طرح ، نحوه واگذاری و مشارکت بخش خصوصی تبیین شود .

وی ادامه داد : در بخش فروش ، نحوه فروش به صورت مزایده محدود ، مزایده عمومی ویا تعیین قیمت بر اساس نظر کارشناس رسمی دادگستری صورت خواهد گرفت .



وی افزود : شایسته است زمینه اجرای واگذاری طرح های دولتی به بخش خصوصی با سهولت و آسان سازی فراهم شود .

استاندار یزد اضافه کرد : اگر کار به صورت قانونی صورت گرفته و مدیران دستگاهها با دانایی و اقتدار عمل کنند ، هیچ ایرادی نمیتوان به کار گرفت و حتی غرض ورزان نیز تسلیم خواهند شد.

میرمحمدی عنوان کرد : ارزیابی دستگاهها ی دولتی در طرح واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی ، بر اساس تعداد واگذاری طرح ها است و باید این امر مورد توجه قرار گیرد.
وی در پایان سخنان خود با اشاره به مسئله بهره وری اظهار کرد : موضوع کمبود آب یکی از مسائل مهم استان است که باید درحوزه بهره وری به آن توجه ویژه ای شود .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد نیز گفت: در سالجاری به 209 طرح آماده واگذاری به بخش غیردولتی اعتبار عمرانی اختصاص نمی یابد.

"سید محمدرضا سیدحسینی" ادامه داد :  واگذاری طرح های دولتی در هیات وزیران مصوب شده و دستگاه ها  موظف به اجرای این مصوبه هستند که در صورت عدم اجرا باید پاسخگو باشند . 

وی همچنین با اشاره به برخی ابهام ها در دستورالعمل سازمان مدیریت در خصوص واگذاری طرح های عمرانی دولتی به بخش خصوصی افزود: در این خصوص پیگیری های لازم صورت گرفته است و ابهام ها به زودی مرتفع خواهد شد.

گفتنی است تشریح  بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی ، ارائه گزارش اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در حوزه اقتصاد مقاومتی و بررسی واگذاری پروژه های نیمه تمام عمرانی به بخش غیردولتی و چگونگی ادامه فرآیند کار ؛ دستور کار جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان بود.

 جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با حضور استاندار یزد ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ، معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری ، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان  و اعضای این کارگروه در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
 
انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.