تشکل های مردم نهاد و بخش خصوصی می توانند تاثیر گذاری بيشتری، از بخش دولتی در توسعه فرهنگ و هنر استان، داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ عباس ملازینلی در جلسه هماهنگی تدوین سند توسعه استان، با اشاره به قابلیت سنجش و ارزیابی فعالیت ها در حوزه فرهنگ و هنر، اظهار داشت: شاخص ارزیابی حوزه فرهنگ و هنر در بخش سخت افزاری و بر اساس تعداد سالن های سینما، تئاتر، و شاخص نرم افزار آن، ميزان تولید محصولات فرهنگی و سنجش تاثيرگذاری آن میزان استقبال مردم از آثار هنری و تولیدات فرهنگی و رضايتمندی آن ها می تواند باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آثار و نتایج کم کاری در حوزه فرهنگ و هنر به زمان طولانی برای نمایان شدن نیاز دارد، آثار سازندگی و فعالیت در این عرصه نیز در طولانی مدت آشکار خواهد شد.

ملازینلی تصریح کرد: بزرگترین مشکل برای توسعه فرهنگی استان، حضور دستگاه‌های دولتی و دخالت آن ها در حوزه تولید محصولات فرهنگی است.

وی افزود: دستگاه های دولتی تنها باید در حوزه نظارت در حیطه فرهنگ و هنر وارد شده و تولید آثار فرهنگی و هنری را به سازمان های مردم نهاد و بخش خصوصی واگذار کنند.

مشاور اطلاع رسانی و روابط عمومی استاندار، بر ضرورت اورژانسی حمایت دولت از بخش خصوصی درحوزه فرهنگ و هنر تاکید كرد و آن را تنها راهکار برون رفت از رکود فعلی فرهنگ و هنر در كشور عنوان کرد.

ملازینلی در پایان سخنان خود فعالیت مستقل نهادهای فرهنگی و هنری از بخش های دولتی را موجب رشد و توسعه فرهنگ و هنر در استان دانست و جدا شدن نهادهای دولتی از بدنه تولید آثار هنری و فرهنگی را خواستار شد.
 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.