سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

عدم حمایت از کشت محصول با آبیاری چاه های غیر مجاز

جهادکشاورزی هیچگونه حمایتی از کشت محصولات کشاورزی با آبیاری چاههای غیر مجاز نخواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران ، از قزوین ؛ رئیس سازمان جهاد کشاورز ی استان قزوین در جلسه دفترهمکاری های مشترک آب و جهادکشاورزی گفت: امسال ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گوجه فرنگی رفته  که 80درصد آن با چاه های غیر مجاز آبیاری شده است .

ابراهیمی پاک با اشاره به سیاست های جهادکشاورزی از تولید محصول کم آب بر ، به کشاورزان توصیه کرد : از کشت محصول گوجه فرنگی با آبیاری چاههای غیر مجاز خودداری کنند.

ابراهیمی پاک با بیان اهمیت  اجرای طرح ابیاری نوین در مزارع کشاورزی گفت : اجرای طرح های نوین آبیاری می تواند در کاهش مصرف آب های زیر زمینی نقش بسزایی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین هم در این جلسه گفت : با هماهنگی نیروهای انتظامی و قضایی؛ چاههای غیر مجاز مسدود خواهد شد.

حمید پویا افزود : میزان منابع آبی سطحی استان ۳۹ درصد نسبت به سال گذشته  افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: سد طالقان تقریبا پرشده است و این درحالی است که؛ قبلا ۱۲۰ میلیون مترمکعب سهم آب بود و امسال به ۲۰۰میلیون متر مکعب خواهد رسید.

وی ادامه داد :  با برنامه ریزی انجام شده امسال مشکل آب در بخش کشاورزی نخواهیم داشت.

پویا اضافه کرد : البته درخواست ما ۲۴۰ میلیون مترمکعب آب است که امیدواریم این میزان درخواست تحقق یابد و مشکلی در آب کشاورزی نداشته باشیم.

معاون مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین هم در این جلسه گفت: با اقدامات انجام شده مصرف برق در بخش کشاورزی استان برای اولین بار هفت درصد کاهش پیدا کرده است.

بابایی چگینی افزود: با اجرای سیستم های نوین آبیاری و همچنین فرهنگ سازی مصرف برق در بخش  کشاورزان بهینه شده است.  
انتهای پیام/

برچسب ها: حمایت ، کشت ، محصول ، آبیاری ، قزوین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.