سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشگاه آزاد اسلامی پیشرو در راه اندازی مراکز رشد کشور

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: 37 درصد کل مراکز رشد کشور در دانشگاه آزاد راه اندازی شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ ابراهیم واشقانی در نشست خبری چهاردهمین همایش معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در مشهد با بیان اینکه همه واحدهای این دانشگاه استانها دارای مرکز رشد هستند ضمن آنکه برنامه ریزی شده تا آخر برنامه ششم توسعه تعداد این مراکز به 150 مورد افزایش یابد، اظهار کرد: در 85 مرکز رشد دانشگاه آزاد 712 شرکت فناور و دانش بنیان مستقر است که تعداد آنها باید به 800 مورد برسد.

وی افزود: همچنین برای کاهش خطرپذیری سرمایه گذاری و تشویق اعضای هیات علمی و دانشجویانی این دانشگاه تا 35 درصد در زمینه سرمایه گذاری مشارکت می کند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: علاوه بر آن تاسیس صندوق حمایت از طرحهای دانش بنیان با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در شرف تاسیس است.

واشقانی گفت: این صندوق با سرمایه گذاری اولیه 50 میلیارد ریال دانشگاه آزاد و نیز معادل و یا دو برابر این میزان از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی می شود.

وی افزود: این اقدام در راستای حمایت از طرحهای دانش بنیان در قالب اعطای تسهیلات انجام می شود و بر اساس برنامه ریزی بعد از صدور مجوز و تشکیل هیات مدیره امیدواریم تا پایان سال به انجام رسیده و فعال شود.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: امسال پیش بینی شده که واحدهای این دانشگاه 20 درصد هزینه های خود را از محل فعالیت های اقتصاد دانش بنیان تامین کنند و ایجاد و توسعه مراکز رشد از برنامه های اصلی به همین منظور است.

انتهای پیام//

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.