سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکمیل نمایش اشیای تاریخی در موزه بزرگ خراسان نیازمند اعتبار

سرپرست موزه بزرگ خراسان گفت: هم اکنون 800 شیء تاریخی شامل آثار سفالی و شیشه ای در موزه بزرگ خراسان به نمایش گذاشته شده که از نظر تاریخی و فرهنگی بسیار ارزشمند است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رکنی با اشاره به این که در موزه بزرگ خراسان فضاها و مکان های متعددی برای نمایش موضوعی اشیاء پیش بینی و تعبیه شده است، افزود: 20 هزار شیء و اثر تاریخی شامل سکه، تابلوهای نقاشی، نسخه های خطی و ... نیز در مخزن موزه بزرگ خراسان وجود دارد که پس از تامین اعتبار لازم برای انجام کارهای پژوهشی اولیه و پلاک گذاری، به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی گفت: موزه ها به مرور شکل اصلی و هویت کامل خود را به دست می آورند و موزه بزرگ خراسان در بازه های زمانی پیش رو کامل تر خواهد شد و اشیای تاریخی بیشتری را برای بازدید کنندگان خواهد داشت.

موزه بزرگ خراسان در بوستان کوهسنگی مشهد و در ضلع جنوبی این بوستان واقع شده است که هم از مسیر بولوار کوهسنگی و هم از مسیر بزرگراه شهید کلانتری حدفاصل میدان جهاد و تلویزیون، مسیر دسترسی دارد.

این موزه هم اکنون شامل سه بخش «پیش از تاریخ تا دوره اسلامی»، «دوران اسلامی تا دوران معاصر» و بخش «اشیای اهدایی دوستداران میراث فرهنگی» است.

انتهای پیام//

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.