سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

110 قلم اشیای تاریخی با قدمت هفت هزار ساله در خانه زند قم

کاوسی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: 110 قلم از اشیای تاریخی با قدمت هفت هزار ساله در خانه زند قم نمایش داده می شود

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ در این نمایشگاه 110 قلم اشیای تاریخی به نمایش گذاشته شده است که این آثار شامل کوزه، زیور آلات، ابزارآلات جنگی، وسایل شخصی و سایر اشیای تاریخی می باشد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم بیان کرد: در بخشی از این نمایشگاه اشیاهای تاریخی است که از قاچاقچیان کشف شده است که مربوط به دوره اسلامی است.

وی افزود: بیشترین تعداد اشیای تاریخی مربوط به تپه قلی درویش و صرم است که با قدمت هفت هزار ساله از هزاره چهارم و پنجم و عصرآهن به نمایش گذاشته شده است که از حفاری و کاوش های تپه قلی درویش و صرم به دست آمده است.

کاوسی عنوان کرد: فصل‌های مختلف کاوش در اماکن تاریخی قم برای تکمیل اطلاعات در خصوص شیوه‌های تدفین، گونه‌های مختلف گورها، ارتباط و تداوم سنت‌های عصر آهن و شناخت اعتقادات مردم دوره عصر صورت می‌گیرد.

تپه قلی درویش در شهر قم بلوار جمکران از ابتدای ریل راه آهن تا 70متری جاده کاشان مربوط به دوره پس از تاریخ عصرآهن است که در اواخر سال 1382 با شماره 10173 به ثبت ملی رسیده است.

تپه تاریخی «صرم» مربوط به روستای صرم از بخش کهک در سال 1378 با شماره ثبت 2344 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.