سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگارش «آنک! پاریس» به اتمام رسید

میرجلال الدین کزازی با پایان نگارش گزارش پاریس در آینده نزدیک آن را با عنوان «آنک! پاریس» به بازار کتاب ارائه میدهد.

میر جلال الدین کزازی نویسنده ،مترجم، شاهنامه پژوه و پژوهشگر  در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص هر آنچه که برای ارائه به بازار کتاب آماده کرده است، گفت: کتابی را چند روز پیش در راستای سفر خودم به پاریس به پایان بردم که در روزهای پایانی سال پیش و روزهای آغازین سال نو انجام گرفته است.

وی افزود: این گزارش در ساختار و چگونگی نگارش به دیگر گزارش‌هایی میماند که من از سفرهای خود نوشته‌‍ام و در سالیان پیش در کتابهایی مانند «روزهای کاتالونیا»، «دیدار با اژدها»، «از دهلی نو تا آتن کهن» و سرانجام گزارشی دیگر از سفرنامه نیویورک که «یورکنامه نو» نام دارد، به چاپ رسیده است.

این نویسنده اظهار داشت: گزارش «یورکنامه نو» وارونه گزارشهای دیگر سروده است نه نوشته و در پیکر چامه ای بلند و 300بیتی سروده شده است.

کزازی خاطرنشان کرد: گزارش سفر به پاریس نامی شگفت انگیز دارد و شاید این نام در جهان بی همتا باشد، شاید تا کنون کسی نامی چنین دراز بر کتابی ننهاده باشد، آن نام این است: «باره، نگاره، تنواره، آنک! پاریس: هنر را، شکر پاره». اما چون بکارگیری این نام بلند دشوار است آن بخش «آنک! پاریس» نام دیگر کتاب خواهد بود.

یادآور می‌شود کزازی در گذشته کتابهایی چون «از گونه ای دیگر»، «رخسار صبح»، «زیباشناسی سخن پارسی»، «بیکران سبز»، «مازهای راز»، «دیر مغان»، «پارسا و ترسا»،«پرنیان پندار»، «سراچه آوا و رنگ»،«سوزن عیسی»، «پند و پیوند» و «دستان مستان» را دسترس مخاطبانش قرار داده است.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.