سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

شعرخوانی برقعی با عطر انتظار در شهر گل و گلاب

دومین شب شعر مهدوی با عنوان «عطر انتظار» و شعرخوانی سید حمیدرضا برقعی و مهدی رحیمی شاعران برجسته آئینی کشور در فرهنگ سرای علامه فیض کاشانی برگزار شد.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، در حاشیه برگزاری این شعر در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: ترویج نقش اثرگذار هنر شعر در اشاعه فرهنگ مهدویت و انتظار، قرائت اشعار در مدح و ستایش حضرت ولی عصر(عج) و شعرخوانی تازه ترین اشعار شاعران کاشانی موضوع موعود، انتظار، منجی‌گرائی و ویژگی های منتظران هدف از برگزاری دومین شب شعر مهدوی است.
مجتبی رضازاده، با تاکید بر بازخوردهای مثبت و استقبال خوب شهروندان ولایت‌مدار، مذهبی و متدین کاشان از برگزاری موفق نخستین شب شعر مهدوی که با حضور شاعران فرهیخته کشورمان آقایان علیرضا قزوه، حسین اسرافیلی، عبدالجبار کاکایی و پرویز بیگی حبیب آبادی برگزار شد افزود: دومین شب شعر نیز همزمان با دهه مهدویت در همین راستا در ایام اعیاد شعبانیه تدارک دیده‌شد.
وی، بزرگداشت شاعر فقید استاد عباس حداد کاشانی و تجلیل از شاعر پیشکسوت آئینی استاد علی شریف، مولودی خوانی و مدیحه سرائی محمود شریفی کاشانی متخلص به کمیل و اجرای موسیقی مذهبی را از برنامه‌های این شب شعر برشمرد.
به‌گفته‌وی، تجلیل از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی «قطره، موج، دریا» و شعرخوانی استاد علی اصغر صائم کاشانی، عبدالرضا مدرس زاده، حسین باغشیخی، حسین اخوان، جعفر رسول زاده و علیرضا شیدا از شاعران برجسته و پیشکسوت کاشانی از دیگر  برنامه‌های شب شعر مهدوی است.
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان،  استقبال پرشور شهروندان و هنرمندان به شعر و ادب از برگزاری دو دوره شب شعر مهدوی را تاکید کرد و گفت:کاشان شهرستانی هنر و هنرمندپرور و زادگاه عالمان، شاعران و مفاخر بزرگ و برجسته ملی و بین‌المللی  است که همواره دستمایه برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هنری و ارزشی وارج‌گذاری به مفاخر و داشته‌های
ارزشمند آن می‌شود.
رضازاده در پایان تصریح کرد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان نیز در همین راستا فرهنگ سرای علامه فیض کاشانی را با رویکرد علم و ادب در  20 بهمن سال 1393 راه‌اندازی کرد.
شایان ذکر است:دومین شب شعر مهدوی با عنوان «عطر انتظار» و شعرخوانی سید حمیدرضا برقعی و مهدی رحیمی دو تن از شاعران برجسته آئینی کشور  دیشب پنجم خرداد ماه در فرهنگ سرای علامه فیض کاشانی فرهنگ سرای علم و ادب این شهرستان برگزار شد.



انتهای پیام/م
برچسب ها: برگزاری ، شب شعر ، در کاشان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.