سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عزم جدی بانک ها برای اصلاح نظام بانکی

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به لزوم حرکت نظام بانکی به سمت حمایت از تولید و اشتغال گفت: اصلاح نظام بانکی عزم جدی همه بانک‌ها را می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ولی الله سیف عصر امروز در مراسم اختتامیه بیست و ششمین همایش سیاست های پولی و ارزی گفت: باید تبصره های تکلیفی برای ارائه تسهیلات از بانک ها برداشته شود و نظام بانکی در جهت حمایت از تولید و اشتغال گام بردارد.

رئیس کل بانک مرکزی اظهارداشت: نظام بانکی باید در جهت حمایت هرچه بیشتر از تولید و اشتغال گام بردارد و دولت نیز باید به تدریج تامین مالی را از سمت بانک ها به سمت بازار بدهی هدایت کند.

وی درباره اصلاح نظام بانکی گفت: اصلاح نظام بانکی عزم جدی در همه بانک ها را می طلبد و امیدواریم تا بتوانیم بانک ها را از تنگناهای مالی خارج کرده و به سمت مبادلات اقتصادی مطلوب پیش ببریم.

سیف درباره کفایت سرمایه بانک ها هم بیان داشت: کفایت سرمایه یکی از نسبت های بسیار مهم در نظام بانکی است که رقم آن در کشور ما ۴.۵ درصد است و با حد فاصل مورد نظر در استانداردهای بین المللی فاصله دارد.

رییس کل بانک مرکزی از تسهیلات تکلیفی بر شبکه بانکی گله کرد و گفت که می‌خواهیم فضا به سمتی پیش رود که منابع نظام بانکی برای بخش خصوصی باقی بماند.

رییس شورای پول و اعتبار در ادامه به سیاست‌گذاری های اخیر بانک مرکزی در راستای افزایش رشد اقتصادی نیز اشاره کرد و افزود: تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های کوچک و متوسط که چندی پیش به شبکه بانکی ابلاغ شد در دستور کار بانک ها قرار دارد که در این رابطه کارگروهایی در بانکها تقاضا برای دریافت تسهیلات را بررسی و در صورت تایید، اقدام خواهند کرد.

سیف این راهم گفت که اگر در بررسی تقاضای بنگاه ها مشکلی با بانک عامل وجود داشته باشد، موضوع در بانک مرکزی بررسی خواهد شد و در صورتی که بنگاه مدنظر محق دریافت تسهیلات بوده و در رونق تولید و رشد اقتصادی اثرگذار باشد، به بانک عامل برای حل مشکل توصیه خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد که بانک مرکزی در بخشنامه های قبلی خود به بانکها در راستای حمایت از تولید کنندگان، در رابطه با چک های برگشتی و تمدید بدهی های کمتر از یک میلیارد ریال نیز توصیه هایی داشته است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۷ خرداد ۱۳۹۵
بانک هانیازبه استراحت دارندتاپول برای کارهای مولدوازدواج فراهم کننددرسیستم فعلی بانک مرکزی این امکان وجودنداردزیرادایم باتهدیدخروج سپرده بهخاطرکاهش نرخ سودسپرده وصلب مجوزازسوی بانک مرکزی مواجه هستندبانک هاصددرصدمنابع خودراهم به پایین ترین نرخ وام بدهندبایدبنگاه داری کنندتازیان خودراجبران کنند
ناشناس
۱۰:۳۴ ۰۶ خرداد ۱۳۹۵
هر وقت بانکداری اصلاح شد اقتصاد هم خود به خود اصلاح خواهد شد
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۶ خرداد ۱۳۹۵
تا كي بايدمنتظر اصلاح سيستم بانكي باشیم؟