سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هوشیار در گفتگو باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

حضور بیش از 3 هزار معتاد کارتن خواب در مددسراهای پایتخت

مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: هر شب بیش از 3 هزار معتاد کارتن خواب در مدد سراهای شهر تهران حضور دارند.

فرزاد هوشیار پاسیان مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: با طراحی کمپ‌های ترک اعتیاد و مراکز بهاران خود معرف، به عنوان چرخه بازگشت به زندگی برای معتادان کارتن خواب امکاناتی از جمله اطعام، اسکان، بازگشت به خانواده ها، خدمات بهداشتی و روان شناختی ارائه می‌شود که هدف از آن تغییر سبک زندگی خانواده های این افراد  است.

وی افزود: هر شب بیش از 3 هزار نفر از معتادان کارتن خواب نیز در مددسراهای شهر تهران حضور یافته و یک وعده غذای گرم، شام و صبحانه دریافت می‌کنند و سپس از این مراکز خارج می‌شوند.

هوشیار پارسیان با بیان اینکه مراکز بهاران که  ویژه معتادان تهرانی طراحی شده به صورت خود گردان فعالیت می‌کنند بیان کرد: بر همین اساس افرادی که از شهرستان ها می آیند در بلند مدت پذیرش نمی شوند، اما می‌توانند برای این کار از خدمات رایگان دیگر شهرداری استفاده کنند و در صورتی که قصد ترک اعتیاد را داشته باشند، کمپ‌های ترک اعتیاد در اختیار آنها قرار می‌گیرد ولی در غیر این صورت باید از شهر تهران مهاجرت کنند.

مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: برای ساماندهی معتادان شهر تهران همکاری تمام دستگاههای ذی ربط لازم است و به همین منظور در راستای ایجاد برخوردهای قهری طبق ماده 16 اگر افرادی که پس از خروج از مراکز بهاران دوباره به اعتیاد روی آورده و معتاد شوند، از پایتخت اخراج شده و حق بازگشت به شهر تهران را ندارند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.