سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

فعالیت 120 مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی در کشور

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی دارای ۱۲۰ مرکز آموزشی در تمام شهرهای کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ محسن قرنسُلی صبح امروز در چهل و دومین گردهمایی معاونین آموزشی جهاد دانشگاهی کشور که به میزبانی خرم‌آباد برگزار شد با اشاره به توجه ویژه جهاد دانشگاهی به مسائل روز و چالش‌های کشور، اظهار داشت: امروز بحث تدوین برنامه ششم و اقتصاد مقاومتی از موضوعات مهم جاری کشور است که مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی ادامه داد: در سال 95 دولت اهتمام به تحقق اقتصاد مقاومتی کرده است و هرکسی باید به سهم خود طبق برنامه‌های معین فعالیت انجام دهد.
وی مسئله آموزش را از زیرساخت‌های مهم تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و بیان کرد: مجموعه‌ای از باورها و تکنیک‌ها را برای رسیدن به بهره‌وری بالا را اقتصاد مقاومتی می‌گویند و باید طبق نگرش‌ها توانایی‌ها و نیروهای درونی را بیشتر کرد.
این مسئول، افزایش تولید ملی و داخلی، ایجاد تعامل موثر با جامعه جهانی، افزایش قدرت یادگیری، انتخاب الگوی مصرفی خوب را از عناصر مهم اقتصاد مقاومتی برشمرد.
 
قرنسلی اضافه کرد: لازمه اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی وجود دانش، بینش، باور و اعتقاد به آن است و آموزش می‌تواند نقش مهمی را در این زمینه ایفا کند.
 
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی با اشاره به گسترش فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در همه زمینه‌ها و بخش‌ها در سراسر کشور گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی کمک شایانی را انجام دهد و یکی از موضوعات مورد بحث در این همایش چگونگی توسعه مشارکت‌های مردم و استفاده از ظرفیت آنهاست.
 
وی افزود: جهاد دانشگاهی تاکنون تنها از ظرفیت‌ها و نیروهای داخلی خود استفاده کرده است اما اکنون زمان آن رسیده است که از مشارکت‌های مردم نیز بهره ببرد.
 
این مسئول تعداد مراکز آموزشی جهاد کشاورزی در شهرهای کشور را 120 مرکز اعلام کرد و افزود: با وجود این، بسیاری از شهرها فاقد مرکز آموزشی مناسب هستند و ما با ساختار موجود دچار محدودیت هستیم و باید از این ظرفیت‌ها استفاده مناسب کنیم.
 
قرنسلی نقشه راه در آموزش که در کمیسیون آموزشی به بحث گذاشته شده است را از دیگر اولویت‌های جهاد دانشگاهی در سال 95 دانست و بیان کرد: نقشه آموزشی نوین و تخصصی در حال تهیه است و همچنین آموزش در پژوهشکده‌ها یکی دیگر از مباحث مهم جهاد دانشگاهی است.
انتهای پیام /ا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.