سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجمع عمومی سالیانه فدراسیون شطرنج

شهریان: اعتبارات خوبی به فدراسیون تیراندازی داده شده است/توزیع اعتبارات ورزش بانوان بر اساس تفاهم نامه است

معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: همچنان مسوول پیگیری تخصیص بودجه هستیم تا بتوان از این طریق نیاز فدراسیون های المپیکی را تامین کرد.

 به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ مجمع عمومی سالیانه فدراسیون شطرنج عصر امروز به ریاست معاون امور ورزش بانوان، در هتل ورزش برگزار شد.

رباب شهریان در واکنش به گلایه برخی روسای هیئت های شطرنج کشور در راستای تخصیص نیافتن اعتبارات آنها در سال 94، گفت: طبق تفاهمنامه فدراسیون ها با معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، باید 10 درصد بودجه سالیانه فدراسیون ها در اختیار هیات ها قرار بگیرد و انتقادات روسای هیات ها باید بررسی شود. برای ورزش بانوان نیز بودجه‌ای در نظر گرفته شده که توزیع اعتبارات آن بر اساس همین تفاهم نامه و با توجه به نوع مخاطب آن در جامعه است.

وی افزود:‌ مسئولین هیئت‌های استانی و رئیس فدراسیون شطرنج، نشستی را از ابتدای صبح داشته‌اند و برنامه سال 95 را تصویب کرده اند.

معاون امور ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سؤال که با توجه به در پیش بودن المپیک ریو، وزارتخانه چه بودجه‌ای را برای بازی‌های آسیایی جاکارتای اندونزی در نظر گرفته است، گفت: بودجه تخصیصی به فدراسیون ها بر اساس تفاهم نامه است که طبق آن اعتبارات سال 94 فدراسیون ها پرداخت شده و بسیاری از آنان بیش از 90 درصد بودجه را دریافت کرده اند.

وی درادامه و در واکنش به ابراز ناراحتی اهالی رشته تیراندازی به دلیل نداشتن بودجه برای حضور در اردوهای بین المللی، گفت: این رشته بیشترین اعزام را داشته و اعتبارات بسیار خوبی به آن داده شده است و اگر این فدراسیون با مشکل مالی مواجه شده،دلیل آن بدهی های گذشته است.

معاون وزیر ورزش و جوانان در امور زنان در عین حال افزود: وزارت ورزش و جوانان نگاه ویژه ای به این رشته دارد، چراکه تیراندازی یکی از رشته هایی است که به مدال آوری آن در المپیک امیدواریم. برهمین اساس، در شورای برون مرزی با اعزام تیراندازان به اردوی باکو موافقت شد.

شهریان در خصوص عملکرد تیم ملی تیراندازی در مسابقات کاپ جهانی آلمان نیز گفت: نتایج به دست آمده بستگی به شرایط دارد، چون این رشته ویژگی‌های خاص خود را دارد. به طور مثال الهه احمدی 6 ماه در رنکینگ جهانی صدر نشین بود اما در بازی‌های آسیایی نتوانست نتیجه مطلوبی کسب کند. شما مطمئن باشید که رفتن تیم ملی به اردوهای تدارکاتی و اعزام‌های بیشتر می‌تواند به کسب تجارب آن ها بیانجامد.

وی درباره آخرین تلاش های کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان برای دریافت بخش اعظم اعتبارات سال 95 در 6 ماه نخست امسال، گفت: این دو نهاد همچنان مسوول پیگیری تخصیص بودجه هستند تا بتوانند از این طریق نیاز فدراسیون های المپیکی را تامین کنند.

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان همچنین در خصوص شرایط تیم ملی بسکتبال بانوان و پایان یافتن مهلت فدراسیون جهانی به منظور تصویب حجاب اسلامی آنها اظهار داشت: برخی از کارها بر عهده فدراسیون بسکتبال است و ما نیز تلاش‌هایی را انجام می دهیم. چند روز گذشته در جلسه‌ای با رئیس فدراسیون بازی تدارکاتی با دو کشور مطرح شد که مذاکره کردیم و اقداماتی را صورت دادیم اما به نتیجه نرسیدیم.

وی ادامه داد: صحبت هایی نیز با اداره کل آذربایجان غربی انجام شده است تا از چند کشور همسایه برای دعوت به ایران و برگزاری مسابقات چند جانبه یا دوستانه اقداماتی را صورت دهیم اما این مورد را باید از فدراسیون بسکتبال پیگیری کنیم.

در مجمع عمومی سالیانه فدراسیون شطرنج، خزانه دار و حسابرس فدراسیون، گزارش مالی سال گذشته را ارائه کردند.

«مهرداد پهلوان زاده» رئیس فدراسبون شطرنج نیز در آغاز این مجمع گزارش مختصری از برنامه های فدراسیون در بخش های مختلف ارائه کرد و گفت: خوشحالیم که ایران برای نخستین بار میزبان مسابقات جایزه بزرگ بانوان جهان بود و سارا خادم الشریعه نیز توانست به مقام نایب قهرمانی این رویداد دست یابد.

وی افزود: همچنین تیم های مردان و زنان را با ترکیب کامل و هدایت مربی خارجی راهی مسابقات آسیایی امارات کردیم که البته کسب مقام چهارم تیمی برای ما راضی کننده نبود.

رئیس فدراسیون شطرنج ادامه داد: امیدوارم این رشته مسیر رشد و تعالی خود را با برداشتن موانع و چالش های پیش روی خود ادامه دهد تا شاهد تحولی عظیم در شطرنج کشورمان باشیم.

.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.